  • 1. Data: 2015-10-14 13:19:10
    Temat: A moze by tak pozew zbiorowy?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Wiadomo jak mierzy Iskra, czy Ultralyte, wiadomo, ze latwiej przewidziec
    wyniki Lotto, niz wskazania tych "miernikow", ze zadne z nich nie
    spelnia wymogow identyfikacji pojazdu itd.
    Mimo to grzecznie placimy mandaty, no bo przeciez "nie bede sie wloczył
    po sadach". Czyli godzimy sie na bezprawie, placimy.
    Gdyby ktos oszukiwal na wadze w sklepie, oszukiwal licznik energii
    elektrycznej, lub wody, to albo mialby do zaplacenia duuuza kare, albo
    mialby taki widok z okna:##
    A moze by tak pozew zbiorowy? No wlasnie, tylko przeciw komu? Policji,
    GUM? Jak sie za to zabrac? Chce, mam czas, nie umiem.

    cross: pl.soc.prawo

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2015-10-14 13:23:22
    Temat: Re: A moze by tak pozew zbiorowy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-14 o 13:19, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > A moze by tak pozew zbiorowy? No wlasnie, tylko przeciw komu? Policji,
    > GUM? Jak sie za to zabrac? Chce, mam czas, nie umiem.

    Nie ma przesłanek formalnych do pozwu zbiorowego w tym przypadku.

    Jest to chyba największe kłamstwo internetu, że się ludziom wydaje, że
    "pozew zbiorowy" polega tylko na tym, że się pozywa kogoś wspólnie
    (także co znamienne - zwykle w sprawach na tyle błahych, że samodzielnie
    nikomu się nie chce występować z pozwem). 99,9% takich akcji z "pozwijmy
    zbiorowo" to i tak burza w szklance wody, bo polega tylko na popisaniu
    sobie w internecie, niż na realnych działaniach (czego jesteś zresztą
    idealnym przykładem z tym wątkiem).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-10-14 13:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >popisaniu
    >sobie w internecie, niż na realnych działaniach (czego jesteś zresztą

    No ale nawet jakby chcial isc dalej, to co ma zrobic ?

    Sprawa cywilna nie wchodzi gre, a wiec i pozew zbiorowy nie wchodzi w
    gre.
    GUM skarzyc ? A kto mialby sprawdzic, ze atest nieprawidlowy, jak nie
    GUM :-)

    W zasadzie, to tym sie powinna policja sama zajac, minister,
    prokuratura - ale po odpowiednim zawiadomieniu.
    A na jakiej podstawie to zawiadomienie zlozyc, zeby powiadomiony nie
    olal z braku dowodow ?

    Ba - ilosc kierowcow grzecznie placacych mandaty, a wiec formalnie
    przyznajacych sie do popelnienia wykroczenia, sugeruje, ze urzadzenie
    dziala poprawnie, przynajmniej w 99.9% przypadkow :-)

    Rowna jazda, slad z GPS plus nagranie z kamery to bylby jakis dowod na
    predkosc rzeczywista ... ale wtedy odpowiednie urzedy i tak
    zlekcewaza, a w razie czego wysle sie radar do GUM i wroci z urzedowym
    zaswiadczeniem, ze dobrze mierzy :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-10-15 02:48:58
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie ma przesłanek formalnych do pozwu zbiorowego w tym przypadku.

    Sa spelnione wszystkie warunki do takiego pozwu o ile znajdzie sie min.
    10 osob, ktore sie pod tym podpisza (taki wymog ustawowy). Moge byc
    koordynatorem wystepujacym jako oskarzyciel-reprezentujacy grupe.
    Trzeba wynajac adwokata/radce (tez wymog ustawowy) i wplacic 2%
    roszczenia tytulem kosztow sadowych.

    > polega tylko na popisaniu
    > sobie w internecie, niż na realnych działaniach (czego jesteś zresztą
    > idealnym przykładem z tym wątkiem).

    Od pisania w Internecie trzeba zaczac, czy raczej od szukania przede
    wszystkim. Potem moge dzialac dalej.
    Narazie:
    http://f-o-z.pl/grupa-40-pozew-zbiorowy-przeciwko-Po
    licja
    a cos wiecej niz tylko doniesienia medialne:
    http://orzeczenia.zamosc.so.gov.pl/content.pdffile/$
    002fneurocourt$002fpublished$002f15$002f302000$002f0
    001006$002fKa$002f2013$002f000779$002f15302000000100
    6_II_Ka_000779_2013_Uz_2014-01-13_001-publ.xml?t:ac=
    $N/153020000001006_II_Ka_000779_2013_Uz_2014-01-13_0
    01

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2015-10-15 03:20:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Sa spelnione wszystkie warunki do takiego pozwu o ile znajdzie sie min.
    > 10 osob, ktore sie pod tym podpisza (taki wymog ustawowy).

    Czy ja tez sie moge podpisac w ramach tych 18 osob?

    hint: nie mam prawa jazdy i nigdy nie dostałem mandatu.

  • 6. Data: 2015-10-15 07:12:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-15 o 02:48, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Sa spelnione wszystkie warunki do takiego pozwu

    Bardzo niewiele wiesz na ten temat.

    Ale nie martw się - możesz brać udział w internetowych dyskusjach o
    pozwach zbiorowych.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-10-15 12:27:59
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Bardzo niewiele wiesz na ten temat.

    Dlatego pytam.

    > Ale nie martw się - możesz brać udział w internetowych dyskusjach o
    > pozwach zbiorowych.

    I biore, po to wlasnie wymyslono Usenet. W przeciwienstwie do Ciebie
    pisze o konkretach. Ty wiesz jeszcze mniej, skoro nie piszesz nic
    konkretnego i probujesz podbudowac wlasne poczucie wartosci
    deprecjonujac innych.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2015-10-15 12:36:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-15 o 12:27, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > pisze o konkretach. Ty wiesz jeszcze mniej, skoro nie piszesz nic
    > konkretnego i probujesz podbudowac wlasne poczucie wartosci

    Aby dyskutować o konkretach, najpierw by trzeba było, abyś o konkretach
    napisał. Zatem - o jakie roszczenie i w jakim trybie chcesz pozywać?

    Bez określenia swojego zdania wymachiwanie szabelką "pozew zbiorowy" to
    puste frazesy.

    A, i jeszcze wyjaśnij jak to jest, że ktoś sam to się nie chce włóczyć
    po sądach, bo sprawa dla niego nieważna, ale już to samo robić (i
    wydawać na pełnomocnika) miałoby mieć sens.

    W skrócie: mieszasz różne "systemy walutowe" (obronę w procesie
    wykroczeniowym próbujesz zastąpić jakimś wyimaginowanym pozwem cywilnym)
    i wychodzą ci bzdury. Jasne, można próbować edukować, ale znasz
    powiedzenie o kopaniu się z koniem? Albo o porywaniu się z motyką na słońce?

    Przecież wiadomo, że nic z tego zbiorowego pozwu nie wyjdzie, poza
    dyskusją na usenecie i atakiem na tych, co z pobłażaniem patrzą na takie
    naiwne posty.

    Proponuję, aby każdy to gardłuje za takim "z-dupy"-pozwem zbiorowym był
    zobligowany wziąć 500zł i udać się o poradę do prawnika (z którego i tak
    musiałby korzystać w przypadku pozwu zbiorowego). Zobaczymy wówczas kto
    rzeczywiście chce, a kto "kozak w necie, dupa w świecie".

    To jak?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-10-15 18:13:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W skrócie: mieszasz różne "systemy walutowe" (obronę w procesie
    > wykroczeniowym próbujesz zastąpić jakimś wyimaginowanym pozwem cywilnym)
    > i wychodzą ci bzdury.

    To najpierw przeczytaj, a potem pisz. Ja o zadnej obronie nie pisze
    (terminy minely), tylko o pozwie zbiorowym. Chce sie domagac
    zaprzestania uzywania Ultralyte 20-20, ktore z oczywistych wzgledow nie
    powinny byc dopuszczone do pomiarow, oraz do wyplaty odszkodowan
    ukaranym na podstawie tych miernikow. Mozna wytoczyc taki pozew bankowi,
    ktory cos tam niefajnego w swoim regulaminie zawarl, to nie widze
    powodow, by nie oskarzyc Policji o uzywanie miernikow odleglosci nie
    wiadomo od czego w roli miernikow predkosci. Zbierze sie 10 chetnych, to
    podzialam dalej, nie zbierze sie to kazdemu, kto sie bedzie zalil na
    mandat, odpowiem, ze nie zrobil nic, by to oszustwo ukrocic.
    A ze na sprawiedliwosc, tj. wyrok skazujacy nie ma co liczyc, to juz
    zupelnie inna sprawa. Ja nie z tych, co sobie pogadaja i nic nie zrobia,
    a potem sa zdziwieni skutkami swoich zaniechan.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2015-10-15 19:38:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2015 18:13:36 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > powodow, by nie oskarzyc Policji o uzywanie miernikow odleglosci nie
    > wiadomo od czego w roli miernikow predkosci.

    Bank podlega pod ochrone konsumentow, a Policja nie.

    > Zbierze sie 10 chetnych, to
    > podzialam dalej, nie zbierze sie to kazdemu, kto sie bedzie zalil na
    > mandat, odpowiem, ze nie zrobil nic, by to oszustwo ukrocic.

    No i co chcesz dalej zrobic ? Pozew i sprawe cywilna zalozyc ?
    O co i na jakiej podstawie ?

    Zebys choc byl tak raz nierzetelnie zmierzony ...

    > A ze na sprawiedliwosc, tj. wyrok skazujacy nie ma co liczyc, to juz
    > zupelnie inna sprawa. Ja nie z tych, co sobie pogadaja i nic nie zrobia,
    > a potem sa zdziwieni skutkami swoich zaniechan.

    Ja sie tam moge dolaczyc, tylko nawet sprawy nie bedzie - bo cywilna
    sad umorzy z braku podstaw.

    Chociaz ... jesli sie moge domagac aby sasiad np nie smrodzil, czy
    wiekszej ilosci pszczol nie hodowal, bo moga ugryzc, to moze i moge
    sie domagac, aby policja Iskry nie uzywala, bo moga i mnie zmierzyc
    :-)

    O, jedna podstawe widze - trzeba pozwac policje o zwrot kosztow
    zamontowania systemu monitorujacego, ktora to koniecznosc jest
    spowodowana uzywaniem nierzetelnego sprzetu pomiarowego.

    A sad to i tak uwali, skoro sprzet ma atest.

    J.