  • 71. Data: 2013-03-09 23:03:59
    Temat: Re: 47/1000 - komornicy
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 09.03.2013 22:55, Tomasz Myrdin pisze:
    > Efekt bedzie taki ze komornicy beda skuteczni tylko przy egzekucji na rzecz bankow.
    > Banki bowiem beda mialy wszystkie potrzebne dane.
    > Jesli Ty bedziesz potrzebowal pomocy komornika to egzekucja bedzie bezskuteczna
    poniewaz komornik nie podejmie ryzyka zaufania Ci.
    > Komornicy jakos to zniosa. Ci ktorzy beda chcieli odzyskac swoje, raczej nie.

    Zniosą albo nie zniosą - z czegoś trzeba żyć, więc jednak stawiam na to
    drugie. Generalnie filozofia podobna w znaczeniu do tego, że "lepiej
    zamknąć 100 niewinnych niż jednego winnego wypuścić", mnie w wolnym
    kraju zupełnie nie odpowiada.
    Każdy chciałby mieć maksimum przyjemności zupełnie bez ryzyka, no ale to
    tak chyba nie powinno być.

    Pozdr.!
    (D)

  • 72. Data: 2013-03-09 23:21:07
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Zniosa ;)
    zyc bedzie mozna spokojnie z bankow (pewny klient).
    Od biedy jeszcze kilka pewnych wierzycieli jak np. sieci GSM.

    Zabawne jest to ze domagajac sie uderzenia w komornikow ludzie najczesciej nie zdaja
    sobie sprawy z konsekwencji.

    Jest mozliwe ze za chwile pomimo pelnego otwarcia zawodu zacznie brakowac komornikow.
    Prosze teraz wytlumaczyc dzieciom ze niebawem maja przestac jesc poniewaz nikt juz
    nie sciagnie alimentow (do ktorych sie doplaca).

    Na dzien dzisiejszy bardzo ryzykowne jest otwarcie nowej kancelarii (znam coraz
    wiecej przypadkow komornikow ktorzy wrocili do swoich bylych kancelarii na asesorow).

    Juz dzis sporo aplikantow robi rownolegle druga aplikacje lub jest na studiach
    doktoranckich (tak by mozna bylo szybko sie przekwalifikowac).
    Jeszcze troche docisnie sie komornikow i wykonczy sie egzekucje.

  • 73. Data: 2013-03-09 23:30:06
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W uzupelnieniu.
    Duze kancelarie spokojnie sie utrzymaja. Ale one nie beda sie przejmowac jakims tam
    Kowalskim ktory cos tam bedzie chcial wyegzekwowac (juz dzis niezbyt sie przejmuja).
    Z pozostalych czesc dolaczy do duzych a czesc poszuka innej pracy (znajda, albo jako
    asesorzy w duzych albo np. jako adwokaci - oczywiscie ci ktorzy beda mogli wpisa
    sie).
    Tak wiec komornicy jak pisalem wyzej zniosa glupie zmiany prawa. Z obywatelami bedzie
    gorzej.

  • 74. Data: 2013-03-09 23:46:45
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 09.03.2013 23:30, Tomasz Myrdin pisze:
> [...]
    sie).
    > Tak wiec komornicy jak pisalem wyzej zniosa glupie zmiany prawa. Z obywatelami

    Rzeczywiście, to bardzo głupie, że poszkodowany dostanie od ręki
    odszkodowanie. Unikat na skalę świaową.
    Bez większej nadziei spróbuje wytłumaczyć powoli - ofiarą
    wierzyciela-oszusta został komornik, więc nie ma żadnego powodu, żeby
    niedłużnik musiał chociaż palcem w bucie kiwnąć w tej sprawie.
    Obecnie to już nawet omyłkowo aresztowany ma większe prawa w dochodzeniu
    roszczeń odszkodowawczych.

    Pozdr.!
    (D)

  • 75. Data: 2013-03-09 23:54:56
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    a czy omylkowo aresztowany dochodzi czegos od sedziego czy raczej od skarbu panstwa?
    To dlaczego w tym wypadku odpowiadac ma komornik?

  • 76. Data: 2013-03-10 00:18:04
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 09.03.2013 23:54, Tomasz Myrdin pisze:
    > a czy omylkowo aresztowany dochodzi czegos od sedziego czy raczej od skarbu
    panstwa?

    A dlaczego od skarbu państwa, a nie od świadków, którzy go fałszywie
    oskarżali? Niech sobie poszkodowany ich szuka po świecie i pozywa
    cywilnie...
    BTW, tu też widać, że prawnicy uwili sobie cieplutkie gniazdko, bo
    usunąć z zawodu sędziego czy prokuratora, któremu co raz zdarzają się
    wpadki - praktycznie niepodobna.
    A jak np. policjant przypałuje nie tego, kogo trzeba, to i firma
    odpowiada, i można pałkarza pociągnąć do odpowiedzialności.

    > To dlaczego w tym wypadku odpowiadac ma komornik?

    Przecież nie odpowiadałby komornik, tylko z jego polisy byłoby wypłacane
    odszkodowanie, ja widzę różnicę.

    Pozdr.!
    (D)

  • 77. Data: 2013-03-10 00:24:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Po co by mieli podawać mój pesel już w pozwie?

    Po co tak wcześnie czy po co akurat Twój?
    Po prostu podadzą Twój, bo nazwisko i miejscowość będzie pasować.

    > Czyli "kowal zawinił, cygana powiesili".

    Nie o to chodzi. Nie obchodzi mnie kto zawnił.
    Zwindykowany nienależnie ma mieć szybko zwrot,
    a ubezpieczyciel sobie ustali kto winny i kogo rąbnąć po kieszeni.

  • 78. Data: 2013-03-10 06:44:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 22:45, Daniel Pyra pisze:

    > Ale właśnie o to chodzi - poszkodowanego niedłużnika w ogóle nie powinno
    > interesować, kto zawinił.

    Ale co to za dziwaczna zasada? Szkody żąda się od tego, kto zawinił.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2013-03-10 06:48:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-10 00:24, cef pisze:

    > Po co tak wcześnie czy po co akurat Twój?

    Po co mój.

    > Po prostu podadzą Twój, bo nazwisko i miejscowość będzie pasować.

    Jak będzie trzeba podawać pesel, to będą żądać peselu w momencie
    podpisywania umowy od potencjalnego dłużnika i taki właśnie pesel
    podawać w pozwie. Potem w razie egzekucji nie dojdzie do pomyłki, że w
    ferworze poszukiwania majątku, znajdzie się majątek innej osoby.

    > Nie o to chodzi. Nie obchodzi mnie kto zawnił.
    > Zwindykowany nienależnie ma mieć szybko zwrot,
    > a ubezpieczyciel sobie ustali kto winny i kogo rąbnąć po kieszeni.

    Czyli proponujesz, aby każdy wierzyciel przed wszczęciem egzekucji,
    wykupywał odpowiednie OC.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2013-03-10 10:28:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > podawać w pozwie. Potem w razie egzekucji nie dojdzie do pomyłki, że w
    > ferworze poszukiwania majątku, znajdzie się majątek innej osoby.

    Ciekawe dlaczego się mylą teraz?

    > Czyli proponujesz, aby każdy wierzyciel przed wszczęciem egzekucji,
    > wykupywał odpowiednie OC.

    Niekoniecznie.
    Zakładamy, że działają niestarannie?
    To niech się ubezpieczają.
    Trzeba się nauczyć być odpowiedzialnym.
    Dlaczego tak się bronisz przed tym naturalnym dla uczciwych ludzi
    zachowaniem?