  • 1. Data: 2002-04-28 14:19:10
    Temat: 29 lat i WKU
    Od: Tomasz Kuczwara <p...@p...onet.pl>

    Cze??.
    Mam pytanko. Kumpel ma 29 lat. Obecnie b?dzie wyje?d?a? w Uni? pracowa?,
    jako urz?dnik w Brukseli. Po pewnym czasie, b?dzie potrzebowa? czego?
    takiego jak "uregulowany stosunek do s?u?by wojskowej" - który to objawia
    si?, bodaj?e piecz?tk? "przeniesiony do rezerwy" - czy jako? tak.

    Pytanie brzmi, czy mo?e sobie i?? do swojego WKU, celem wbicia takiej
    piecz?tki? Nie b?d? go chcieli? - nie wiem - wzi??? do woja czy co? w tym
    stylu. Podejrzewam, ?e min?? chyba jego okres wa?no?ci (znaczy ma >28lat).
    Jest na to jaki? przepis na który si? mo?e powo?a?? (typu wiek, tudzie?
    jedyny ?ywiciel rodziny? (?ona w ci??y..)

    thx za informacje

  • 2. Data: 2002-04-28 16:05:12
    Temat: Re: 29 lat i WKU
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Podejżewam, że Pański kolega ukończył studia wyższe. W takim przypadku
    przenoszenie do rezerwy bez odbycia przeszkolenia wojskowego następuje po 18
    miesiącach (w bardzo wyjątkowych sytuacjach po 36 miesiącach) od dnia w
    którym stał się absolwentem tych studiów. Jeżeli kolega ukończył studia
    przed dniem 6 listopada 2001 roku podlega przeniesieniu do rezerwy na
    podstawie zarządzenia nr 65/MON.
    ______
    Jupraw