  • 1. Data: 2005-03-10 20:57:26
    Temat: 22 % podatku na internet
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Powiedzmy, ze teoretycznie od 4 miesiecy mialem net24 z netii. Teraz
    zmienily sie warunki bo musze placic o 22% wiecej za internet. Czy w
    takim przypadku moge rozwiazac umowe z netia biorac pod uwage, ze nie
    zgadzam sie na wyzsze oplaty?
    Ten sam pzyklad mozna podstawic pod osoby majace neostrade...

    Oczywiscie chce jeszcze zapytac czy po zerwaniu takiej umowy nie
    zostanie mi narzucona jakas kara...

  • 2. Data: 2005-03-10 21:13:38
    Temat: Re: 22 % podatku na internet
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał w
    wiadomości news:d0qcci$i08$5@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Ten sam pzyklad mozna podstawic pod osoby majace neostrade...
    >
    > Oczywiscie chce jeszcze zapytac czy po zerwaniu takiej umowy nie

    Może się nie znam, ale to nie jest zmiana umowy, gdyż podatek jest
    niezależny od usługodawcy. Tak więc chyba taki numer nie przejdzie...

    Pozdr
    Onzo

  • 3. Data: 2005-03-11 10:17:28
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Onzo napisał(a):
> [...]
    >

    > Może się nie znam, ale to nie jest zmiana umowy, gdyż podatek jest
    > niezależny od usługodawcy. Tak więc chyba taki numer nie przejdzie...

    ale cena sie zmienia?
    Podpisywalem umowe np na cene 100zł a teraz nede musial placic 122zł
    wiec sie zmienilo?

  • 4. Data: 2005-03-11 10:58:20
    Od: "Emek" <k...@y...co.uk>

> [...]
    > zmienily sie warunki bo musze placic o 22% wiecej za internet. Czy w
    > takim przypadku moge rozwiazac umowe z netia biorac pod uwage, ze nie

    Czy w umowie było powiedziane cena "jakaś tam" plus podatek VAT czy kwota
    brutto "jakaś tam"??

    > Ten sam pzyklad mozna podstawic pod osoby majace neostrade...
    >
    > Oczywiscie chce jeszcze zapytac czy po zerwaniu takiej umowy nie
    > zostanie mi narzucona jakas kara...

    Pzdr

  • 5. Data: 2005-03-11 12:20:18
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał w
    wiadomości news:d0rr8s$pdh$4@inews.gazeta.pl...
    > ale cena sie zmienia?
    > Podpisywalem umowe np na cene 100zł a teraz nede musial placic 122zł
    > wiec sie zmienilo?

    No tak, ale wydaje mi się, że w umowie nie masz ceny brutto tylko netto. Tym
    bardziej, że usługodawca nie ma wpływu na wielkość VATu. Czyli tak naprawdę
    cena pozostaje ta sama tylko Ty musisz wiecej oddać pod postacią podatku :(

    Pozdr
    Onzo

  • 6. Data: 2005-03-11 15:04:16
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naprawdę
    > cena pozostaje ta sama tylko Ty musisz wiecej oddać pod postacią podatku

    A ja mam w umowie taki zapis:

    "cena netto (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej są
    zwolnione z podatku VAT, w innym przypadku należy doliczyć 22% VAT)"

    Z tego wynika, że podczas podpisywania umowy zostałem poinformowany, iż
    jestem zwolniony z VAT i takiego podatku nie muszę płacić. Nigdzie nie ma
    tekstu w stylu "na dzień dzisiejszy są zwolnione z VAT" czy coś w tym stylu.

    Z drugiej strony to operator leci troche w kulki. Przed 1.01.2005 były
    pakiety 160kbit (za 64zł) i 200kbit (za 80zl). Po 1.01.2005 obydwa te
    pakiety zostaly zwiększone do 256kbit. I teraz ja place 80zl+VAT za pakiet
    256kbit (200-->256) i kolega też ma pakiet 256kbit (160-->256) i płaci
    64zł+VAT. Więc za tą samą usługę płacimy różne ceny.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2005-03-12 00:45:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał w
    wiadomości news:d0qcci$i08$5@inews.gazeta.pl...

    Generalnie sprawę wyjaśnia USTAWA z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. Wg niej
    [art.3.1] " cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą
    kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w
    cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy,
    jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega
    obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym"

    Tak więc w umowie ma być cena brutto, a zmiana podatku obciąża przyjmującego
    zapłatę. W praktyce podejrzewam, ze operatorzy będą kwestionowali to prawo,
    ale moim zdaniem jeśli ktoś na tej podstawie rozwiąże z ich winy umowę, to w
    sądzie wygra. Bo oni po prostu podnoszą cenę usługi o 22%, ze wszystkimi
    wynikającymi z tego tytułu skutkami prawnymi. w szczególności prawem do
    rozwiązania umowy z winy operatora.