eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2015

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2015

projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2772
  • Data wpłynięcia: 2014-09-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2015
  • data uchwalenia: 2015-01-15
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 153

2772-uklad-zadaniowy

K
o
z
d
a
Skonsolidowany plan wydatków w mld

d
k
a
la
n
s
io
y
Nazwa funkcji / zadania
Główne jednostki realizujące zadanie
w
fik
Ogółem
e
a
2015 r.
2016-2017
j
c
(5+6)
ji
1
2
3
4
5
6
Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji,
Zarządzanie realizacją i wdraż anie pozostałych programów finansowanych z udziałem niepodlegających
17.3.W
Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
0,69
0,25
0,44
zwrotowi środków pomocowych
Ministerstwo Środowiska, Wojewodowie
17.4
Wsparcie rozwoju regionalnego kraju w ramach perspektywy finansowej 2014-20209)
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
35,27
1,38
33,89
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa
Koordynacja realizacji programów perspektywy finansowej 2014-2020 oraz zarządzanie i wdraż anie programów Narodowego, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Pracy i
17.5 W
3,50
0,23
3,27
operacyjnych9)
Polityki Społecznej, Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Zdrowia, Wojewodowie, Państwowa Agencja
Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Organizacja Turystyczna
18.
Sprawiedliwość
32,24
10,39
21,84
18.1.
Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości przez sądy powszechne i wojskowe
Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Sprawiedliwości, Centrum Zakupów dla Sądownictwa
17,91
5,77
12,14
18.2.
Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości przez sądownictwo administracyjne
Naczelny Sąd Administracyjny
1,23
0,39
0,84
18.3.
Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości przez Sąd Najwyż szy oraz działalność KRS
Krajowa Rada Sądownictwa, Sąd Najwyż szy
0,26
0,10
0,16
Ministerstwo Sprawiedliwości, Pomorska Instytucja Gospodarki Budż etowej "POMERANIA", Zachodnia
Instytucja Gospodarki Budż etowej "PIAST", Podkarpacka Instytucja Gospodarki Budż etowej "CARPATIA",
18.4.
Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego aresztowania
Mazowiecka Instytucja Gospodarki Budż etowej "MAZOVIA", Bałtycka Instytucja Gospodarki Budż etowej
9,50
3,03
6,47
"BALTICA", Fundusz Aktywizacji Zawodowej Skazanych oraz Rozwoju Przywięziennych Zakładów Pracy,
Fundusz Pomocy Pokrzywdzonym oraz Fundusz Pomocy Postpenitencjarnej
Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do powrotu nieletnich do
18.5.
Ministerstwo Sprawiedliwości
0,67
0,22
0,45
normalnego ż ycia
18.6.
Wsparcie wymiaru sprawiedliwości oraz obrotu gospodarczego
Ministerstwo Sprawiedliwości, Fundusz Pomocy Pokrzywdzonym oraz Fundusz Pomocy Postpenitencjarnej
2,66
0,88
1,78
19.
Infrastruktura transportowa
66,54
17,73
48,81
19.1.W
Wspieranie transportu drogowego
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Wojewodowie
21,20
4,67
16,53
19.2.W
Transport kolejowy10)
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Urząd Transportu Kolejowego, Wojewodowie
35,82
9,61
26,21
19.3.
Wspieranie transportu morskiego i ż eglugi śródlądowej
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
1,00
0,29
0,71
19.4.
Wspieranie transportu lotniczego i infrastruktury lotniczej
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Polska Agencja śeglugi Powietrznej
2,86
1,09
1,77
19.5.
Wspieranie zrównoważ onego rozwoju transportu
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Transportowy Dozór Techniczny
5,66
2,07
3,59
20.
Zdrowie
29,13
9,16
19,97
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Obrony Narodowej,
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyż szego, Zakład
20.1.W
Dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej
15,50
5,11
10,39
Ubezpieczeń Społecznych, Wojewodowie, Agencja Oceny Technologii Medycznych, Fundusz Emerytalno-
Rentowy
20.2.W
Ratownictwo medyczne
Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Wojewodowie
6,52
1,96
4,56
20.3.W
Polityka lekowa
Ministerstwo Zdrowia, Wojewodowie, Agencja Oceny Technologii Medycznych
0,32
0,10
0,22
20.4.W
Wspieranie rozwoju i restrukturyzacji systemu ochrony zdrowia9)
Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Wojewodowie
3,37
0,79
2,58
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Zdrowia, Wojewodowie, Fundusz Rozwiązywania Problemów
20.5.W
Nadzór sanitarno-epidemiologiczny, profilaktyka i promocja zdrowia
3,42
1,20
2,22
Hazardowych, Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie
6 z 8
K
o
z
d
a
Skonsolidowany plan wydatków w mld

d
k
a
la
n
s
io
y
Nazwa funkcji / zadania
Główne jednostki realizujące zadanie
w
fik
Ogółem
e
a
2015 r.
2016-2017
j
c
(5+6)
ji
1
2
3
4
5
6
21.
Polityka rolna i rybacka
70,30
19,26
51,04
21.1.W
Rozwój produkcji roślinnej i ochrona roślin uprawnych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Wojewodowie, Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych
0,71
0,23
0,48
21.2.
Rozwój produkcji zwierzęcej i hodowli zwierząt
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polski Klub Wyścigów Konnych
0,40
0,13
0,27
21.3.W
Ochrona zdrowia i dobrostanu zwierząt oraz zdrowia publicznego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Wojewodowie, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
2,55
0,89
1,66
Kształtowanie ustroju rolnego państwa oraz rolnictwo ekologiczne i ż ywność regionalna, tradycyjna i systemy
21.4.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie
0,21
0,07
0,14
jakości ż ywności
21.5.W
Wspieranie infrastruktury wsi
Wojewodowie
1,17
0,40
0,77
21.6.W
Wspieranie rybactwa śródlądowego i rybołówstwa morskiego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Wojewodowie, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
1,05
0,19
0,86
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Wojewodowie, Agencja Rynku Rolnego, Agencja Restrukturyzacji i
21.7.W
Realizacja Wspólnej Polityki Rolnej oraz pomocy krajowej
64,20
17,34
46,86
Modernizacji Rolnictwa, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie
22.
Planowanie strategiczne oraz obsługa administracyjna i techniczna
10,03
3,37
6,66
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa
Wyż szego, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i
Turystyki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo
Skarbu Państwa, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Pracy i
Polityki Społecznej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
22.1.W
Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego
1,96
0,64
1,32
Ministerstwo Gospodarki, Państwowa Agencja Atomistyki, Prokuratura Generalna, Rządowe Centrum Legislacji,
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Regulacji Energetyki, Urząd Transportu Kolejowego, Wyż szy
Urząd Górniczy, Polski Komitet Normalizacyjny, Najwyż sza Izba Kontroli, Urząd Komunikacji Elektronicznej,
Wojewodowie, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Usług Wspólnych,
Fundusz Administracyjny,Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa
Wyż szego, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i
Turystyki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo
Sprawiedliwości, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo
Skarbu Państwa, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo
22.2.W
Obsługa administracyjna
4,01
1,36
2,65
Zdrowia, Państwowa Agencja Atomistyki, Prokuratura Generalna, Rządowe Centrum Legislacji, Urząd Ochrony
Konkurencji i Konsumentów, Urząd Regulacji Energetyki, Urząd Transportu Kolejowego, Wyż szy Urząd
Górniczy, Polski Komitet Normalizacyjny, Najwyż sza Izba Kontroli, Urząd Komunikacji Elektronicznej,
Wojewodowie, NFOŚiGW, Centrum Usług Wspólnych, Fundusz Administracyjny, Centrum Doradztwa
Rolniczego w Brwinowie, Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie, Fundusz Promocji Kultury
7 z 8
K
o
z
d
a
Skonsolidowany plan wydatków w mld

d
k
a
la
n
s
io
y
Nazwa funkcji / zadania
Główne jednostki realizujące zadanie
w
fik
Ogółem
e
a
2015 r.
2016-2017
j
c
(5+6)
ji
1
2
3
4
5
6
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa
Wyż szego, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i
Turystyki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Pracy i Polityki
Społecznej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa
Narodowego, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Skarbu Państwa, Ministerstwo Zdrowia,
22.3.W
Obsługa techniczna
4,06
1,37
2,69
Państwowa Agencja Atomistyki, Prokuratura Generalna, Rządowe Centrum Legislacji, Urząd Ochrony
Konkurencji i Konsumentów, Urząd Regulacji Energetyki, Urząd Transportu Kolejowego, Wyż szy Urząd
Górniczy, Polski Komitet Normalizacyjny, Najwyż sza Izba Kontroli, Urząd Komunikacji Elektronicznej,
Wojewodowie, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Usług Wspólnych,
Fundusz Administracyjny, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie
1) Spadek wydatków w latach 2016-2017 w porównaniu do 2015 r. związany jest z zakończeniem perspektywy finansowej UE 2007-2013 oraz kończącym się procesem wydatkowania środków w ramach NSRO 2007-2013, który zgodnie z zasadą n+2 nastąpi w 2015 r. (data kwalifikowalności
wydatków została określona na dzień 31 grudnia 2015 r.). Jednocześnie, środki, które wydatkowane będą w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020 zostały ujęte w rezerwie celowej.
2) W latach 2016-2017 w zakresie części 83. Rezerwy celowe przyjęto na poziomie roku 2015.
3) Spadek poziomu wydatków w latach 2016-2017 związany jest m.in. z niż szymi rocznymi wydatkami z Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców. Źródłem pokrycia wydatków w 2015 r. będą uzyskane w 2015 r. przychody z tytułu 15 % odpisu z prywatyzacji oraz przychody Funduszu z lat
ubiegłych. Natomiast w latach 2016-2017 przewiduje się niż sze przychody z tytułu 15 % odpisu z prywatyzacji; jednocześnie stan środków Funduszu na dzień 1 stycznia 2016 r. ulegnie znacznemu obniż eniu. W związku z tym planowane roczne koszty FRP w latach 2016-2017 zostały
dostosowane do przewidywanego stanu środków FRP oraz planowanych wpływów z prywatyzacji.
4) Wzrost wydatków w latach 2016-2017 wynika z wzrostu planowanych wydatków finansowanych ze środków Funduszu Zapasów Agencyjnych pochodzących z tzw. opłaty zapasowej, o której mowa w art. 21b ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i
gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagroż enia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz. 1190 z późn. zm.), związanych z wykupem od przedsiębiorców przechowywanych przez nich zapasów ropy naftowej.
5) Spadek wydatków w latach 2016-2017 w porównaniu do 2015 r. związany jest z zakończeniem realizacji w 2015 r. programów wieloletnich, w ramach których prowadzone są inwestycje w infrastrukturę kultury, w tym m.in. programu Kultura+.
6) Spadek wydatków w latach 2016-2017 w porównaniu do 2015 r. związany jest głównie z kończeniem wydatkowania środków pochodzących ze sprzedaż y nadwyż ek emisji CO2 na zadania związane z ochroną klimatu. Zadania te realizowane są w ramach Systemu Zielonych Inwestycji (GIS) i
konieczność ich wydatkowania na określone zadania i w określonym czasie wynika z umów międzynarodowych. Jednocześnie, zgodnie ze strategią NFOŚiGW zmniejszone zostanie finansowanie dotacyjne na rzecz finansowania poż yczkowego.
7) Spadek wydatków w latach 2016-2017 w porównaniu do 2015 r. związany jest z planowanym na 2015 r. zakończeniem procesu informatyzacji na potrzeby wdroż enia Karty Duż ej Rodziny. Po pełnym wdroż eniu systemu informatycznego, tj. po 2015 r. nie będzie konieczne ponoszenie
dalszych wydatków związanych z informatyzacją w tym zakresie, natomiast rządowy program wspierania rodzin wielodzietnych będzie kontynuowany.
8) Spadek wydatków w latach 2016-2017 w porównaniu do 2015 r. związany jest z zakończeniem perspektywy finansowej UE 2007-2013 oraz kończącym się procesem wydatkowania środków w ramach NSRO 2007-2013, który zgodnie z zasadą n+2 nastąpi w 2015 r. (data kwalifikowalności
wydatków została określona na dzień 31 grudnia 2015 r.).
9) Wzrost wydatków w latach 2016-2017 w porównaniu do 2015 r. związany jest z planowanym zaawansowaniem wydatkowania środków z perspektywy finansowej UE 2014-2020.
10) Wzrost wydatków w latach 2016-2017 w porównaniu do 2015 r. związany jest ze zmianą sposobu finansowania inwestycji kolejowych.
8 z 8
strony : 1 ... 40 ... 52 . [ 53 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: