Rządowy projekt ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej
- określenie zasad wykonywania zawodów pielęgniarki i położnej, uzyskiwania prawa wykonywania tych zawodów oraz kształcenia zawodowego i podyplomowego;- utrata mocy obowiązującej ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o zwodach pielęgniarki i położnej;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 3355
- Data wpłynięcia: 2010-08-17
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zawodach pielęgniarki i położnej
- data uchwalenia: 2011-07-15
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 174, poz. 1039
3355
3
3.
Numer wpisu praktyki do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek lub położnych,
indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek lub położnych, grupowych praktyk pielęgniarek
lub położnych, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, składa się z ciągu kolejnych znaków:
1) dwucyfrowego numeru kodowego okręgowej izby pielęgniarek lub położnych, która prowadzi
rejestry, określonego w załączniku nr 10 do rozporządzenia;
2) dwucyfrowego oznaczenia praktyki:
97 - dla grupowej praktyki pielęgniarek lub położnych,
98 - dla indywidualnej praktyki pielęgniarek lub położnych,
99 - dla indywidualnej specjalistycznej praktyki pielęgniarek lub położnych;
3) jednocyfrowego oznaczenia zawodu pielęgniarki, położnej:
1 - dla praktyki wykonywanej przez pielęgniarkę lub prowadzonej przez pielęgniarki,
2 - dla praktyki wykonywanej przez położną lub prowadzonej przez położne,
3 - dla grupowej praktyki prowadzonej przez pielęgniarki i położne;
4) siedmiocyfrowego
numeru
prawa
wykonywania
zawodu pielęgniarki, położnej albo
sześciocyfrowego kolejnego numeru wpisu do rejestru grupowych praktyk pielęgniarek lub położnych
w przypadku grupowej praktyki pielęgniarek lub położnych.
4. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru gromadzi się i przechowuje w aktach
osobowych pielęgniarki, położnej wraz z dokumentami objętymi okręgowym rejestrem pielęgniarek i
położnych.
§ 7. Na wniosek pielęgniarki, położnej okręgowa rada pielęgniarek i położnych wydaje odpis z
właściwego rejestru.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2
MINISTER ZDROWIA
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra z dnia 20 września 2007 r. w sprawie szczegółowego
trybu postępowania w sprawach wpisu do rejestrów indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych
specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i grupowych praktyk pielęgniarek, położnych (Dz. U. Nr 203, poz. 1465 oraz z
2009 r. Nr 37, poz. 295), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 110 ust. 1
ustawy z dnia … o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr …, poz. …).
4
Zał czniki
do rozporządzenia z dnia … (poz. …)
Zał cznik nr 1
WZÓR
WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU INDYWIDUALNYCH PRAKTYK
PIEL GNIAREK, POŁOŻNYCH
Część A
indywidualna praktyka pielęgniarki, położnej 1)
NR AKT 2)
indywidualna praktyka pielęgniarki, położnej
wykonywana wyłącznie w miejscu wezwania 1)
DATA PRZYJ CIA2)
NAZWISKO……………………………………………
IMIONA…………………………………………..
…………………………………………………………. …………………………………………………….
Numer prawa wykonywania zawodu
Członek
………………………………………….............. Numer wpisu do
okręgowego rejestru
………………………………………….............. pielęgniarek i położnych
( nazwa własna okręgowej izby pielęgniarek i położnych )
PESEL
z siedzibą w …………………………………….
NIP
Numer w ewidencji
działalności
gospodarczej
Oświadczenie:
Oświadczam, że dane zawarte w wniosku o wpis do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych są
kompletne i zgodne z prawdą oraz że znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej
w zakresie praktyki zgłoszonej we wniosku, określone w ustawie z dnia … o zawodach pielęgniarki
i położnej ( Dz. U. Nr …, poz. ….)
Miejscowość………………… Data……............ Czytelny podpis wnioskodawcy……………………………
………………………………………………….
ADRES ZAMIESZKANIA
……………………………………………………………
……………………………………………………………
(województwo, powiat, gmina, ulica, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy)
Adres (-y) miejsca wykonywania praktyki
……………………………………………………………………
( miejsca przyjmowania wczwań,
……………………………………………………………………
przechowywania dokumentacji medycznej,
……………………………………………………………………
przygotowania do sterylizacji i przechowywania
……………………………………………………………………
sprzętu medycznego).
……………………………………………………………………
(województwo, powiat, gmina, ulica, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy)
Załączone dokumenty: 1)
dokumenty
potwierdzające prawo do korzystania z pomieszczenia, w którym będzie wykonywana
5
indywidualna praktyka ( dotyczy praktyk wykonywanych w gabinecie )
opinia organu sanitarnego o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie w danym
pomieszczeniu świadczeń zdrowotnych ( dotyczy praktyk wykonywanych w gabinecie )
dokumenty
potwierdzające prawo do korzystania z pomieszczenia i środków łączności
(dotyczy praktyk wyłącznie w miejscu wezwania)
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
DATA
CZYTELNY PODPIS WNIOSKODAWCY
………………………………………………… ……………………………………………………………
Zał cznik nr 2
WZÓR
WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU INDYWIDUALNYCH SPECJALISTYCZNYCH
PRAKTYK PIEL GNIAREK, POŁOŻNYCH
Część A
indywidualna praktyka pielęgniarki, położnej 1)
NR AKT 2)
indywidualna praktyka pielęgniarki, położnej
wykonywana wyłącznie w miejscu wezwania 1)
DATA PRZYJ CIA2)
NAZWISKO……………………………………………
IMIONA…………………………………………..
…………………………………………………………. …………………………………………………….
Numer prawa wykonywania zawodu
Członek
………………………………………….............. Numer wpisu do
okręgowego rejestru
………………………………………….............. pielęgniarek i położnych
( nazwa własna okręgowej izby pielęgniarek i położnych )
PESEL
z siedzibą w …………………………………….
NIP
Numer w ewidencji
działalności
gospodarczej
Oświadczenie:
Oświadczam, że dane zawarte w wniosku o wpis do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych są
kompletne i zgodne z prawdą oraz że znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej
w zakresie praktyki zgłoszonej we wniosku, określone w ustawie z dnia … o zawodach pielęgniarki
i położnej ( Dz. U. Nr …, poz. ….)
Miejscowość………………… Data……............ Czytelny podpis wnioskodawcy……………………………
………………………………………………….
ADRES ZAMIESZKANIA
……………………………………………………………
……………………………………………………………
(województwo, powiat, gmina, ulica, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy)
Adres (-y) miejsca wykonywania praktyki
……………………………………………………………………
( miejsca przyjmowania wczwań,
……………………………………………………………………
przechowywania dokumentacji medycznej,
……………………………………………………………………
przygotowania do sterylizacji i przechowywania
……………………………………………………………………
sprzętu medycznego).
……………………………………………………………………
(województwo, powiat, gmina, ulica, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy)
Załączone dokumenty: 1)
dokumenty
potwierdzające prawo do korzystania z pomieszczenia, w którym będzie wykonywana
6
indywidualna praktyka ( dotyczy praktyk wykonywanych w gabinecie )
opinia organu sanitarnego o spełnieniu warunków umożliwiających udzielanie w danym
pomieszczeniu świadczeń zdrowotnych ( dotyczy praktyk wykonywanych w gabinecie )
dokumenty
potwierdzające prawo do korzystania z pomieszczenia i środków łączności
(dotyczy praktyk wyłącznie w miejscu wezwania)
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
DATA
CZYTELNY PODPIS WNIOSKODAWCY
………………………………………………… ……………………………………………………………
Załącznik nr 3
WZÓR
WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU INDYWIDUALNYCH GRUPOWYCH
PRAKTYK PIEL GNIAREK, POŁOŻNYCH
Część A
grupowa praktyka pielęgniarek, położnych 1)
NR AKT 2)
grupowa praktyka pielęgniarki, położnej
wykonywana wyłącznie w miejscu wezwania 1)
DATA PRZYJ CIA2)
GRUPOWA PRAKTYKA PIEL GNIAREK, POŁOŻNYCH
FIRMA PRZESI BIORCY
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
REPREZENTOWANA PRZEZ – NAZWISKO I IMIONA PRZEDSTAWICIELA SPÓŁKI
UMOWA SPÓŁKI PRAWA CYWILNEGO z dnia…………………………………………………………
ADRES GRUPOWEJ PRAKTYKI PIEL GNIAREK, POŁOŻNYCH
WOJEWÓDZTWO
POWIAT
GMINA
ULICA
I
NR
DOMU/LOKALU
KOD
POCZTOWY
MIEJSCOWO Ć
TELEFON
FAKS
Oświadczenie:
Oświadczam, że dane zawarte w wniosku o wpis do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych są
kompletne i zgodne z prawdą oraz że znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej
w zakresie praktyki zgłoszonej we wniosku, określone w ustawie z dnia … o zawodach pielęgniarki
i położnej ( Dz. U. Nr …, poz. ….)
Miejscowość………………… Data……............ Imię, nazwisko i funkcja ………………………………..…
Czytelny podpis przedstawiciela/przedstawicieli spółki……………………………………………………...
LISTA WSPÓLNIKÓW SPÓŁKI CYWILNEJ /PARTNERSKIEJ
NAZWISKO I IMIONA
NR
Członek
Numer prawa wykonywania zawodu
7
……………………………………………….
(nazwa własna okręgowej izby pielęgniarek i położnych) Nr wpisu do
z siedzibą w…………………………………. okręgowego rejestru
adres zamieszkania:
pielęgniarek i położnych
……………………………………………….. PESEL
województwo………………………………..
powiat…………………. gmina…………….. NIP
ulica i nr domu/lokalu………………………. Nr w ewidencji działalności
………………………miejscowość…………. gospodarczej
…………………....kod pocztowy…………….
Załącznik nr 4
WZÓR
Zaświadczenie
o wpisie do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych
...............................................................................................................................
(nazwa okręgowej izby pielęgniarek i położnych)
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia … o zawodach pielęgniarki i położnej i uchwały nr
......................
Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych/Prezydium Okręgowej Rady Pielęgniarek i
Położnych*) w .......... z dnia .......... stwierdza się, że: indywidualna praktyka
pielęgniarki/położnej*) wykonywana przez Panią/Pana*) ............................................................
…………………………………………………………………………………………………..
posiadającą/ego prawo wykonywania zawodu pielęgniarki/położnej*) ………………..……....
......................................................................................................................................................
(miejsce wykonywania praktyki - adres)
......................................................................................................................................................
(województwo, powiat, gmina, ulica, nr domu, nr lokalu, miejscowość)
została wpisana do rejestru indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych pod nr ................
…………………………………………………………………………………………………..
(pieczęć okrągła)
Przewodniczący
Okręgowej Rady
Pielęgniarek i Położnych
……….........................
Miejscowość, data ..................
______
*) Niepotrzebne skreślić.