  • 1. Data: 2003-11-06 09:31:35
    Temat: odpisanie żony z dowodu rejestracyjnego
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam, mam taki problem ,przy zakupie samochodu na fakturze był on na mnie
    i żone.Obecnie mamy drugi samochód i chciałem ,żeby jeden był
    zarejestrowany na mnie drugi na żone ,w przypadku kolizji i straty zniżek
    ubezpieczeniowych nie obciąża to wtedy obu samochodów, co sprawdziłem u
    ubezpieczyciela.
    Wyobrażałem sobie ,że żona poprostu wyrazi zgode na
    wykreślenie z dowodu i po sprawie, w ostateczności odsprzeda mi moją
    część.
    Niestety ,żadna z tych opcji nie jest do przyjęcia dla wydziału
    komunikacji ,który twierdzi ,że tylko rozdzielność majątkowa i podział
    majątku załatwi sprawę, ewentualnie fikcyjna sprzedaż innej osobie i
    następnie odkupienie samochodu tylko przezemnie, co uważam za jakąś
    bzdure.
    Poradzili mi jeszcze napisać rzecznika praw obywatelskich,bo jest
    konflikt między kodeksem drogowym, a kodeksem cywilnym i np. do samochodu
    zarejestrowanego na jednego współmałżonka nie można dopisać drugiego,
    chociaż
    z kodeksu cywilnego jest współwłaścicielem, to samo w drugą strone.
    Czy ktoś
    w jakiś prosty sposób to załatwiał lub ma pomysł jak to zrobić.
    Pozdrawiam
    mareK