  • 11. Data: 2008-09-11 20:12:03
    Temat: Re: kupno mieszkania z "wynajmującymi"
    Od: "jurek" <j...@o...pl>

    cyt:Problem jednak będzie jak on będzie nieuczciwy i nie będzie chciał sobie
    iść.

    Wiem ze to glupie pytanie ale jak wyglada na "żywca" to jego wyjscie ?

  • 12. Data: 2008-09-11 20:16:51
    Od: "jurek" <j...@o...pl>

    > Sens jest taki, że jak już umowa się skończy, to będziesz miał
    > podstawę, aby ich eksmitować.
    >
    > W Polsce prawo chroni nawet tych, co mieszkają bez umowy. Czyli nie
    > możesz przyjść (z policją) i ich wyrzucić. Musisz eksmitować ich na
    > drodze sądowej.

    a co z wypowiedzeniem najmu mieszkania? wspomniałem ze jakies tam jest
    Co robić ?-bo spisałem umowe przedwstepną z zadatkiem?

  • 13. Data: 2008-09-11 20:21:37
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 22:12:03 +0200, jurek napisał(a):

    > Wiem ze to glupie pytanie ale jak wyglada na "żywca" to jego wyjscie ?

    przejrzyj archiwum grupy, bylo mnostwo porad :)
    --
    marcin

  • 14. Data: 2008-09-11 21:19:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jurek pisze:
    > Witam ! postaram sie krotko opisac sytuacje . W pażdzierniku zamierzam zakupic
    > mieszkanie spółdzielczo-własnościowe z tego co sie zorientowałem obecnie jest

    Poprawka: zamierzasz zakupić spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    > uzytkowane przez "wynajmujacych" którzy maja spisana umowe najmu na czas określony
    > tj do 30-03-2009 oraz podobno jest wypowiedzenie umowy ze strony najemcy z
    > dniem 15 pazdziernika 2008 .Czy istnieje jakieś zagrozenie z mojej strony tzn
    > kupujacego ze po akcie notarialnym obecnie wynajmujacy lokatorzy nie beda
    > chcieli opuscic lokalu ?

    Istnieje.

    Jeśli nie będą chcieli - nie zmusisz ich bez przejścia katorgi sądowej z
    poszukiwaniem lokalu socjalnego włącznie.

    Spróbuj ich zagadnąć osobiście.

  • 15. Data: 2008-09-11 21:21:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jurek pisze:

    > a co z wypowiedzeniem najmu mieszkania?

    A co ma być? Jest.

    > wspomniałem ze jakies tam jest

    No i? Nie spowoduje to magicznego zniknięcia lokatorów.

    > Co robić ?-bo spisałem umowe przedwstepną z zadatkiem?

    Na przyszłość - najpierw się pytaj, a potem podpisuj.

    Obecnie - podpytaj może tych lokatorów, co o tym sądzą.

  • 16. Data: 2008-09-11 22:34:04
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 21:58:58 +0200, andreas napisał(a):

    > Umowa ma sens bo obydwie strony wiedza do kiedy bedzie liczony czynsz.
    > Po okresie wypowiedzenia mogą nie zechcieć wyjść i wtedy będą mieszkać za darmo
    > :)

    O ile wytrzymaja po dokwaterowaniu kilku fajnych lokatorow:)

  • 17. Data: 2008-09-11 22:36:19
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 23:19:30 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jeśli nie będą chcieli - nie zmusisz ich bez przejścia katorgi sądowej z
    > poszukiwaniem lokalu socjalnego włącznie.

    Poszukiwanie lokalu socjalnego dla lokatora. Wedle jakiego prawa?

  • 18. Data: 2008-09-11 22:56:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jacek Krzyzanowski" <k...@k...pl> wrote
    > O ile wytrzymaja po dokwaterowaniu kilku fajnych lokatorow:)

    Ba! Nie ma prawa tam nawet wejść, bo naruszy mir domowy. Mir jest chroniony
    prawem karnym, a to, że lokatrorzy stracili prawo zamieszkiwania to pikuś
    przy naruszeniu miru ich "nielegalnego gniazdka" :P

  • 19. Data: 2008-09-11 23:01:12
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 12 Sep 2008 00:56:28 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Ba! Nie ma prawa tam nawet wejść, bo naruszy mir domowy.

    A jaki przepis tak stanowi?

  • 20. Data: 2008-09-11 23:02:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.09.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > To wtedy możesz zacząć ich eksmitować po upłynięciu okresu wypowiedzenia.

    Dodajmy, eksmitować = uzyskać najpierw wyrok sądowy...

    --
    Marcin