  • 1. Data: 2018-01-21 13:32:05
    Temat: Wellman v. Piekara - Czy Piekara ma szanse wygrać z GW "zwrot" 370_000?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jak rozumiem wyrok wydany zaocznie Piekra miał zniesławić Wellman
    *na Twitterze*. Gazeta Wyborcza (Agora S.A.) "z własnej inicjatywy"
    pisała o tym zniesławieniu "na całą Polskę". Koszt "karnych ogłoszeń"
    w GW ma wynieść dla Piekary 370_000 PLN.

    Czy GW nie powinna opublikować tych ogłoszeń na koszt własny
    *na swoich własnych łamach* jako podmiot aktywnie szerzący wiedze
    o zniesławieniu? Bo tak jak to stoi w obecnym wyroku to jak dla mnie
    GW ma odnieść kluczową *korzyść finansową* z szerzenia wiedzy o tym
    zniesławieniu (szerzeniu zniesławienia) co się z moim poczuciem
    sprawiedliwości kłoci.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-01-21 14:26:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 13:32, A. Filip pisze:

> [...]
    > pisała o tym zniesławieniu "na całą Polskę". Koszt "karnych ogłoszeń"
    > w GW ma wynieść dla Piekary 370_000 PLN.

    Przestań zaśmiecać grup dyskusyjnych kolejnymi wątkami o tej samej sprawie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-01-21 18:14:18
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > GW ma odnieść kluczową *korzyść finansową* z szerzenia wiedzy o tym
    > zniesławieniu (szerzeniu zniesławienia) co się z moim poczuciem

    Moim zdaniem to GW powinna za wszystko zapłacić, nawet jako karę, za
    skopiowanie cudzych, prywatnych wypowiedzi na Twitterze.
    Ja już nie wiem gdzie ta Demokracja jest i swoboda wypowiedzi.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-01-22 10:06:41
    Od: p...@g...com

    do znieslawienie doszlo na Twiterze a tymczasem:

    Zażądała przeprosin na Twitterze, na portalu wyborcza.pl i w ,,Wysokich Obcasach",
    kobiecym dodatku do ,,Gazety Wyborczej".

    czy mozna wybierac sobie media w ktorych przeprosimy musza sie okazac ? rozumiem
    odszczekanie na Twiterze i 25k na cel spoleczny ale co kierowalo sedziami zeby tak
    eskalowac koszty ?

  • 5. Data: 2018-01-22 10:34:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    > ? rozumiem odszczekanie na Twiterze i 25k na cel spoleczny ale co
    > kierowalo sedziami zeby tak eskalowac koszty ?

    Dlaczego skarżąca miałaby nie móc wyrazić takich *chęci w pozwie*?
    Może to i nie najlepiej świadczy o niej ale AFAIK jest legalne,
    a *tu* jest grupa p.s.PRAWO.

    To że wysoce hojny sąd na to przystał przy koszcie 370_000 PLN na rzecz
    spółki Agora S.A. "szeroko szerzącej wiedzie o 'zniesławieniu'" to już
    zupełnie co innego. IMHO jeśli spółka Agora S.A. odniesie aż tak wysoką
    korzyść finansową z szerokiego szerzenia wiedzy o "zniesławieniu" po
    całej Polsce to praktyka prawna RP3 będzie chora, *BARDZO* chora.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2018-01-22 11:05:40
    Od: p...@g...com

    --To że wysoce hojny sąd na to przystał przy koszcie 370_000 PLN na rzecz spółki
    Agora S.A. "szeroko szerzącej wiedzie o 'zniesławieniu'" to już zupełnie co innego.

    czyli jakby chciala przeprosin w Washington Post za 1,5 mln $ to tez by klepneli ?
    hojny ten sad zaprawde :-)

  • 7. Data: 2018-01-22 11:13:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    > to już zupełnie co innego.
    >
    > czyli jakby chciala przeprosin w Washington Post za 1,5 mln $ to tez
    > by klepneli ? hojny ten sad zaprawde :-)

    <ironia> Czyli wielka szkoda że Washington Post o tym szeroko nie pisał!
    </ironia>

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2018-01-22 11:17:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:05, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > czyli jakby chciala przeprosin w Washington Post za 1,5 mln $ to tez by klepneli ?

    Tu już wchodzimy w dyskusję, czy sąd jest od tego, aby reprezentować
    którąś ze stron, czy obiektywnie coś zasądzić - a tu stan jest taki, że
    pozwany nie zaprotestował przed takimi żądaniami. Sąd zatem może jedynie
    sprawdzić, czy przeprosiny w Wyborczej byłyby niezgodne z prawem lub
    prowadziły do jego obejścia.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-01-22 11:23:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > że pozwany nie zaprotestował przed takimi żądaniami. Sąd zatem może
    > jedynie sprawdzić, czy przeprosiny w Wyborczej byłyby niezgodne z

    Zasądzenie przeprosiny za 370_000 PLN dla spółki Agora S.A. nie
    doprowadziło do kary (rażąco) niewspółmiernej do wykroczenia szczególnie
    kiedy to gazety Agora S.A. publikowały "bez uprzedniej wiedzy/zgody
    'zniesławiającego'"?

    _Jak dla mnie_ tego typu tłumaczenia w wolnym przekładzie sprowadzają
    się do "system prawny ma w praktyce pozostać o kant dupy potłuc".

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2018-01-22 11:25:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:23, A. Filip pisze:

> [...]
    > doprowadziło do kary (rażąco) niewspółmiernej do wykroczenia szczególnie
    > kiedy to gazety Agora S.A. publikowały "bez uprzedniej wiedzy/zgody

    Podejrzewam, że sąd tego nie badał, bo i po co, skoro nie było takiego
    zarzutu.

    > _Jak dla mnie_ tego typu tłumaczenia w wolnym przekładzie sprowadzają
    > się do "system prawny ma w praktyce pozostać o kant dupy potłuc".

    Nie było żadnego tłumaczenia, więc nie wyciągaj pochopnych wniosków.

    --
    Liwiusz