  • 11. Data: 2007-12-30 17:36:39
    Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Od: Maciej Ananicz <n...@g...com>

    Alek pisze:

> [...]
    > w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może
    > powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej
    > umowy, której inaczej by nie podjął."
    >
    > Szyk zdania jest odwrócony ale sens jest taki:
    > Jeśli
    > działanie może powodować podjęcie decyzji o zakupie
    > uznaje się je za działanie wprowadzające w błąd.
    >
    > W tej sytuacji nielegalne jest nie tylko reklamowanie produktów,
    > ale wręcz w ogóle oferowanie ich do sprzedaży (np. wystawienie
    > na półce w sklepie) gdyż z złożenia prowadzi to do zawarcia umowy.

    Wiem, co masz na myśli, ale nie do końca się z Tobą zgadzam. Imo chodzi
    o to, że:
    Jeśli
    działanie nie może spowodować podjęcia decyzji o zakupie
    nie uznaje się go za działanie wprowadzające w błąd.

    Przyznam, że mogło to być lepiej sformułowane.

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905

  • 12. Data: 2007-12-30 18:37:45
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

    > a moze ktorys z grupowych prawnikow to skomentuje? moze sie myle?

    A co tu komentować. Załatwili Tuska na cacy ;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2007-12-30 21:09:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > by nie podjął."
    > a moze ktorys z grupowych prawnikow to skomentuje? moze sie myle?

    Reklama ma przyciągnąć klienta do firmy, a nie powodować, że normalnie by
    decyzji o zawarciu umowy nie podjął. A zatem marketing moze być stosowany
    nadal, byle reklama nie prowadzała w błąd klienta.

  • 14. Data: 2007-12-30 21:54:28
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Tomasz M. Klecor napisał(a):

    > Inna sprawa, że ciężar dowodu spoczywa na przedsiębiorcy, co może
    > skutkować zalaniem sądów pozwami niezadowolonych konsumentów :)

    Raczej ormowców-emerytów szukających mocnych wrażeń i nudzących się

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 15. Data: 2007-12-30 21:57:01
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Tomasz M. Klecor napisał(a):

    > "podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której
    > inaczej by nie podjął."

    Ciekawe jak się mają obecne obniżki na wyprzedażach "-70%"do nowego
    przepisu? Jakoś mimo najszczerszych chęci w Realu M1 w Czeladzi nie udało
    mi się takowych znaleźć. Mam składać pozew? :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 16. Data: 2007-12-30 22:53:35
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > by decyzji o zawarciu umowy nie podjął. A zatem marketing moze być
    > stosowany nadal, byle reklama nie prowadzała w błąd klienta.

    odpowiedz do wszystkich:
    http://www.allegro.pl/item286405714_rachunek_za_prad
    _mniejszy_do_30_legalnie_1_5_kw.html
    nic to nie daje. watomierz nie wykazuje różnic, czyste, 100% oszustwo
    kazdy elektryk to potwierdzi.
    http://www.allegro.pl/item286405704_oszczedzaj_do_60
    _wody_legalnie_hit_pod_prysznic.html
    jak redukcja nakręcona na kran spowoduje ze za wiadro wody które
    napełnie w ten sposób bezie tansze od tej samej ilości wody pobranej z
    innego kranu?

    MAgnetyzerów oszczędzających paliwo mi sie niechce szukac....

    Moim zdaniem - wszyscy razem z allegoro - do ukarania.
    ToMasz

  • 17. Data: 2007-12-30 23:31:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.allegro.pl/item286405714_rachunek_za_prad
    _mniejszy_do_30_legalnie_1_5_kw.html
    > nic to nie daje. watomierz nie wykazuje różnic, czyste, 100% oszustwo
    > kazdy elektryk to potwierdzi.

    Jak będzie douczony, to nie do końca potwierdzi. Rzecz w tym, że tego typu
    urządzenia działają i przynoszą zmniejszenie rachunków za prąd = ale tylko
    w przemyśle. Tam płaci się osobno za moc czynną, a osobno za bierną.

> [...]
    > jak redukcja nakręcona na kran spowoduje ze za wiadro wody które
    > napełnie w ten sposób bezie tansze od tej samej ilości wody pobranej z

    A tu już masz wyraźne niedostatki w wiedzy z zakresu fizyki. Akurat tak.
    Jeśli masz w domu wodomierz i zawór na rezerwuarze, to spróbuj tak pokręcać
    tym zaworem, by leciało trochę wody. Tak mało, by wodomierz nie ruszył. Da
    się z większością wodomierzy to zrobić. Tyle, ze taka zabawa ma jakiś tam
    sens w rezerwuarze, gdzie cieknąć powinno się nazbierać do "następnego
    razu". Stosowanie tego na kranie to debilizm, bo równie dobrze można mniej
    odkręcić kurek.

    > MAgnetyzerów oszczędzających paliwo mi sie niechce szukac....

    To akurat ma największy sens. Chodzi o zmianę właściwości paliwa, która
    powoduje, że się ono spala lepiej. Podobno.

    > Moim zdaniem - wszyscy razem z allegoro - do ukarania.

    Ustawa dotyczy przedsiębiorców i dopiero wchodzi w życie. Ma właśnie na
    celu tępienie takich głupot. Przy czym dwa pierwsze urządzenia moim zdaniem
    są zgodne ze"sprawiedliwością dziejową", bo przecież mogą je kupić tylko
    oszuści. Natomiast sieć jest pełna reklam kretyńskich, w których dopiero
    małym druczkiem napisano prawdę.

  • 18. Data: 2007-12-31 00:12:57
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

  • 19. Data: 2007-12-31 00:45:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tomasz M. Klecor napisał:
    [..]
    > Wrażenia - bezcenne :) Ale już się nie dziwie dlaczego sądy są zapchane.

    A takie gadki to mnie śmieszą.
    Te sprawy robią za darmo, że tak na to narzekasz?

    Taki problem zwiększyć ilość sędziów do wartości adekwatnej wobec potrzeb?

    Gdyby sądy były prywatne to właściciele tylko by się cieszyli.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com