eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Towar wysłany za granicę i jego zwrot
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2017-11-24 22:24:19
    Temat: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Witam

    Klient zamówił filtry co centrali wentylacyjnej (jesteśmy producentem), jako osoba
    fizyczna. Zgodziliśmy się wysłać towar za granicę do Szkocji, w momencie wysyłki
    zrobiliśmy dokumentację zdjęciową wysyłanego towaru. Klient przed ostatecznym
    zamówieniem otrzymał 3 propozycje wysyłki towaru - wybrał najtańszą nieubezpieczoną.
    Przesyłka do niego dotarła, nie wiem czy ważne ale po dwóch dniach od odebrania
    przesyłki przesłał nam dokumentację zdjęciową, że filtry są uszkodzone (wygląda to
    tak jakby włóknina była pocięta nożem), ponad to wysłane filtry wg tego Pana nie
    zgadzają się z wymiarami zamówionymi (różnica 1 mm i 3 mm na wymiarach), tutaj
    przyznajemy się że do takiej sytuacji mogło dojść, jednak mamy na stanie oryginalny
    filtr kupiony od producenta i właśnie wymiary się różnią (nie są identyczne jak
    podany wymiar - odchyłka w mm). Juz zwróciliśmy się do producenta czy w tym zakresie
    istnieje norma dopuszczajaca odchyłki. Jednak klient żąda podstawienia kuriera do
    Szkocji, żeby odebrał te filtry i zwrotu pierwotnej wpłaty za towar i przesyłkę. Czy
    mamy obowiązek tego kuriera "podstawić" na swój koszt? Ponad to jeżeli tylko byłby to
    produkt zwrócony bez tych pocięć to on nadawałby się do dalszej odsprzedaży (gdyż
    sprzedajemy od 3 lat tak wykonywane filtry i nie było do tej pory
    reklamacji/odstąpienia od umowy w tej kwestii) a tak dostaniemy produkt uszkodzony.
    Klient jest bardzo problematyczny zaczynając od wyzywania od idiotów poprzez
    straszeniem sądem. Prosiłabym o pomoc w tym zakresie. Z góry dziękuję za pomoc


  • 2. Data: 2017-11-24 23:37:52
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 22:24, asuszek pisze:
    > Witam
    >
    >Klient jest bardzo problematyczny zaczynając od wyzywania od idiotów poprzez
    straszeniem sądem. Prosiłabym o pomoc w tym zakresie. Z góry dziękuję za pomoc

    Jutro go zlikwidujemy.
    Będzie Pani zobowiązana :-)




  • 3. Data: 2017-11-24 23:38:51
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-11-17 o 22:24, asuszek pisze:
    > Witam
    >
    > Klient zamówił filtry co centrali wentylacyjnej (jesteśmy
    > producentem), jako osoba fizyczna. Zgodziliśmy się wysłać towar za
    > granicę do Szkocji, w momencie wysyłki zrobiliśmy dokumentację
    > zdjęciową wysyłanego towaru. Klient przed ostatecznym zamówieniem
    > otrzymał 3 propozycje wysyłki towaru - wybrał najtańszą
    > nieubezpieczoną. Przesyłka do niego dotarła, nie wiem czy ważne ale
    > po dwóch dniach od odebrania przesyłki przesłał nam dokumentację
    > zdjęciową, że filtry są uszkodzone (wygląda to tak jakby włóknina
    > była pocięta nożem), ponad to wysłane filtry wg tego Pana nie
    > zgadzają się z wymiarami zamówionymi (różnica 1 mm i 3 mm na
    > wymiarach), tutaj przyznajemy się że do takiej sytuacji mogło dojść,
    > jednak mamy na stanie oryginalny filtr kupiony od producenta i
    > właśnie wymiary się różnią (nie są identyczne jak podany wymiar -
    > odchyłka w mm). Juz zwróciliśmy się do producenta czy w tym zakresie
    > istnieje norma dopuszczajaca odchyłki. Jednak klient żąda
    > podstawienia kuriera do Szkocji, żeby odebrał te filtry i zwrotu
    > pierwotnej wpłaty za towar i przesyłkę. Czy mamy obowiązek tego
    > kuriera "podstawić" na swój koszt? Ponad to jeżeli tylko byłby to
    > produkt zwrócony bez tych pocięć to on nadawałby się do dalszej
    > odsprzedaży (gdyż sprzedajemy od 3 lat tak wykonywane filtry i nie
    > było do tej pory reklamacji/odstąpienia od umowy w tej kwestii) a tak
    > dostaniemy produkt uszkodzony. Klient jest bardzo problematyczny
    > zaczynając od wyzywania od idiotów poprzez straszeniem sądem.
    > Prosiłabym o pomoc w tym zakresie. Z góry dziękuję za pomoc
    >
    Podanie samych odchyłek nic nie mówi. Są odpowiednie klasy dokładności.
    To one określają, jaka odchyłka jest dopuszczalna. Milimetr błędu na
    śrubie o średnicy 10 mm, to poważna sprawa, ale na moście długim na 100
    metrów, to pierdoła. Jeśli w specyfikacji nie podano odchyłek, to
    stosuje się najniższą klasę dokładności. Tu znajdziesz wartości
    https://www.partner-ship.pl/skyw5_tablica_tolerancji
    _wymiarow_otworow_wg_iso.htm

    Po za tym, skoro to kraj anglosaski, to zastanowił bym się, jak on
    zaokrągla wymiary calowe, bo tu może być problem. No i klasa dokładności
    jego urządzeń pomiarowych. Ostatecznym pozostaje, czy owy filtr da się
    włożyć do urządzenia (oczywiście niepocięty). Dopuszczalna odchyłka na
    pewno istnieje, tylko pytanie, czy producent Wam ją poda, jeśli z nim
    konkurujecie. Odchyłka powinna być jenak w dokumentacji. Jeśli nie ma,
    to zmierzył bym jakąś tam pulę dostępnych oryginałów i policzył
    statystycznie spodziewaną odchyłkę - zakładam, że rozkład Gaus'a jest
    Wam znanym pojęciem. Tyle o strony inżynierskiej.

    Od strony prawnej, to akurat odchyłka od wymiarów w opisanej sytuacji
    wydaje się bez znaczenia skoro filtry są pocięte. Czy byłyby krótsze,
    czy dłuższe, to jak rozumiem pocięte i tak się nie nadadzą. Pozostaje
    kwestia odpowiedzialności za uszkodzenie w transporcie.

    Zgodnie z Polskim prawem z chwilą wydania przewoźnikowi przestajecie za
    to odpowiadać. Na Waszym miejscu złożyłbym reklamacje u przewoźnika i
    odpis wysłał Szkotom -niech panowie ze Szkocji się dogadują z
    przewoźnikiem, kto i kiedy uszkodził filtry.

    Dla Ciebie kluczowym pozostaje art. 544 par. 1 kc oraz art. 4.1.a
    ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) Nr 593/2008 z dnia
    17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych
    (Rzym I) - oczywiście milcząco zakładając, ze nie dokonaliście wyboru
    prawa Wielkiej Brytanii, bo o tym nie piszesz. W Twoim wypadku
    zastosowanie ma prawo Polskie, a to jednoznacznie z chwilą wydania
    przewoźnikowi zwalnia Cię z odpowiedzialności.



  • 4. Data: 2017-11-24 23:54:54
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: asuszek <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 23:38:56 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > W dniu 24-11-17 o 22:24, asuszek pisze:
    > > Witam
    > >
    > > Klient zamówił filtry co centrali wentylacyjnej (jesteśmy
    > > producentem), jako osoba fizyczna. Zgodziliśmy się wysłać towar za
    > > granicę do Szkocji, w momencie wysyłki zrobiliśmy dokumentację
    > > zdjęciową wysyłanego towaru. Klient przed ostatecznym zamówieniem
    > > otrzymał 3 propozycje wysyłki towaru - wybrał najtańszą
    > > nieubezpieczoną. Przesyłka do niego dotarła, nie wiem czy ważne ale
    > > po dwóch dniach od odebrania przesyłki przesłał nam dokumentację
    > > zdjęciową, że filtry są uszkodzone (wygląda to tak jakby włóknina
    > > była pocięta nożem), ponad to wysłane filtry wg tego Pana nie
    > > zgadzają się z wymiarami zamówionymi (różnica 1 mm i 3 mm na
    > > wymiarach), tutaj przyznajemy się że do takiej sytuacji mogło dojść,
    > > jednak mamy na stanie oryginalny filtr kupiony od producenta i
    > > właśnie wymiary się różnią (nie są identyczne jak podany wymiar -
    > > odchyłka w mm). Juz zwróciliśmy się do producenta czy w tym zakresie
    > > istnieje norma dopuszczajaca odchyłki. Jednak klient żąda
    > > podstawienia kuriera do Szkocji, żeby odebrał te filtry i zwrotu
    > > pierwotnej wpłaty za towar i przesyłkę. Czy mamy obowiązek tego
    > > kuriera "podstawić" na swój koszt? Ponad to jeżeli tylko byłby to
    > > produkt zwrócony bez tych pocięć to on nadawałby się do dalszej
    > > odsprzedaży (gdyż sprzedajemy od 3 lat tak wykonywane filtry i nie
    > > było do tej pory reklamacji/odstąpienia od umowy w tej kwestii) a tak
    > > dostaniemy produkt uszkodzony. Klient jest bardzo problematyczny
    > > zaczynając od wyzywania od idiotów poprzez straszeniem sądem.
    > > Prosiłabym o pomoc w tym zakresie. Z góry dziękuję za pomoc
    > >
    > Podanie samych odchyłek nic nie mówi. Są odpowiednie klasy dokładności.
    > To one określają, jaka odchyłka jest dopuszczalna. Milimetr błędu na
    > śrubie o średnicy 10 mm, to poważna sprawa, ale na moście długim na 100
    > metrów, to pierdoła. Jeśli w specyfikacji nie podano odchyłek, to
    > stosuje się najniższą klasę dokładności. Tu znajdziesz wartości
    > https://www.partner-ship.pl/skyw5_tablica_tolerancji
    _wymiarow_otworow_wg_iso.htm
    >
    > Po za tym, skoro to kraj anglosaski, to zastanowił bym się, jak on
    > zaokrągla wymiary calowe, bo tu może być problem. No i klasa dokładności
    > jego urządzeń pomiarowych. Ostatecznym pozostaje, czy owy filtr da się
    > włożyć do urządzenia (oczywiście niepocięty). Dopuszczalna odchyłka na
    > pewno istnieje, tylko pytanie, czy producent Wam ją poda, jeśli z nim
    > konkurujecie. Odchyłka powinna być jenak w dokumentacji. Jeśli nie ma,
    > to zmierzył bym jakąś tam pulę dostępnych oryginałów i policzył
    > statystycznie spodziewaną odchyłkę - zakładam, że rozkład Gaus'a jest
    > Wam znanym pojęciem. Tyle o strony inżynierskiej.
    >
    > Od strony prawnej, to akurat odchyłka od wymiarów w opisanej sytuacji
    > wydaje się bez znaczenia skoro filtry są pocięte. Czy byłyby krótsze,
    > czy dłuższe, to jak rozumiem pocięte i tak się nie nadadzą. Pozostaje
    > kwestia odpowiedzialności za uszkodzenie w transporcie.
    >
    > Zgodnie z Polskim prawem z chwilą wydania przewoźnikowi przestajecie za
    > to odpowiadać. Na Waszym miejscu złożyłbym reklamacje u przewoźnika i
    > odpis wysłał Szkotom -niech panowie ze Szkocji się dogadują z
    > przewoźnikiem, kto i kiedy uszkodził filtry.
    >
    > Dla Ciebie kluczowym pozostaje art. 544 par. 1 kc oraz art. 4.1.a
    > ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) Nr 593/2008 z dnia
    > 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych
    > (Rzym I) - oczywiście milcząco zakładając, ze nie dokonaliście wyboru
    > prawa Wielkiej Brytanii, bo o tym nie piszesz. W Twoim wypadku
    > zastosowanie ma prawo Polskie, a to jednoznacznie z chwilą wydania
    > przewoźnikowi zwalnia Cię z odpowiedzialności.

    Dziękuję Panu serdecznie za odpowiedź. Otrzymaliśmy odpowiedź od producenta
    oryginalnych filtrów, cytuję "Możliwe, że błąd wynika ze zmian konstrukcyjnych
    central wentylacyjnych jakie wprowadził producent.Zmiany te mogły powodować również
    zmiany wymiarów filtrów.Pomimo, że symbol centrali nie uległ zmianie, to filtry są
    delikatnie inne.Jeżeli różnica faktycznie wynosi kilka mm, to myślę, że nie powinno
    to stanowić problemu".


  • 5. Data: 2017-11-24 23:59:26
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Jeszcze dodam, że Pan jest Polakiem i w mailu "reklamacyjnym" od razu zaznaczył, że
    przesyłka (opakowanie) nie było uszkodzone (gdyż wiedział że wybrał przesyłkę nie
    ubezpieczoną), więc tak jakby celowo wysłaliśmy mu pocięte filtry, możemy powoływać
    się na naszą dokumentację zdjęciową że jednak produkty "wyszły" od nas w całości w
    stanie dobrym?


  • 6. Data: 2017-11-25 01:19:53
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-11-17 o 23:59, asuszek pisze:
    > Jeszcze dodam, że Pan jest Polakiem i w mailu "reklamacyjnym" od razu
    > zaznaczył, że przesyłka (opakowanie) nie było uszkodzone (gdyż
    > wiedział że wybrał przesyłkę nie ubezpieczoną), więc tak jakby celowo
    > wysłaliśmy mu pocięte filtry, możemy powoływać się na naszą
    > dokumentację zdjęciową że jednak produkty "wyszły" od nas w całości w
    > stanie dobrym?
    >

    Ciężar dowodu spoczywa na stronie, która się na dowód powołuje. Zatem to
    szkot musi dowieść, że do paczki włożyliście pocięte filtry, anie Wy, ze
    były niepocięte.


  • 7. Data: 2017-11-25 01:22:03
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-11-17 o 23:54, asuszek pisze:

    > Dziękuję Panu serdecznie za odpowiedź. Otrzymaliśmy odpowiedź od
    > producenta oryginalnych filtrów, cytuję "Możliwe, że błąd wynika ze
    > zmian konstrukcyjnych central wentylacyjnych jakie wprowadził
    > producent.Zmiany te mogły powodować również zmiany wymiarów
    > filtrów.Pomimo, że symbol centrali nie uległ zmianie, to filtry są
    > delikatnie inne.Jeżeli różnica faktycznie wynosi kilka mm, to myślę,
    > że nie powinno to stanowić problemu".
    >
    Niespecjalnie to precyzuje dopuszczalne odchyłki. :-) Ja bym Szkotowi
    zaproponował, by sobie wymienił centralkę na taką do Waszych filtrów,
    ale nie wiem, czy apopleksji nie dozna :-)


  • 8. Data: 2017-11-25 01:34:15
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-24, asuszek <a...@g...com> wrote:
    > Dziękuję Panu serdecznie za odpowiedź. Otrzymaliśmy odpowiedź od
    > producenta oryginalnych filtrów, cytuję "Możliwe, że błąd wynika ze
    > zmian konstrukcyjnych central wentylacyjnych jakie wprowadził
    > producent.Zmiany te mogły powodować również zmiany wymiarów
    > filtrów.Pomimo, że symbol centrali nie uległ zmianie, to filtry są
    > delikatnie inne.Jeżeli różnica faktycznie wynosi kilka mm, to myślę,
    > że nie powinno to stanowić problemu".

    Czy te filtry były zamówione do konkretnego modelu urządzenia, czy też
    bez związku z urządzeniem? Jeśli to piewrsze, to jak długo do tego
    urządzenia pasują, to moim zdaniem wymiary są sprawą drugorzędną.

    --
    Marcin


  • 9. Data: 2017-12-03 13:00:52
    Temat: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Nov 2017 01:19:53 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Zatem to
    > szkot musi dowieść, że do paczki włożyliście pocięte filtry, anie
    > Wy, ze
    > były niepocięte.

    Cały czas brakuje najważniejszego: ma dowieść w którym sądzie,
    Szkockim czy Polskim?

    --
    Marek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1