  • 1. Data: 2019-06-17 09:21:52
    Temat: Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka
    Od: ń <...@...n>

    Właśnie obserwowałem, jak auto zaparkowało na miejscu dla niepełnosprawnych, wyszedł
    z niego byczek, wysportowanym ruchem ręki wyjął
    z kieszeni niebieską kartę inwalidzką, włożył kartę ją za przednią szybę, zamknął
    auto i wysportowanym ruchem oddalił się od auta, w
    sumie dość kpiąco na mnie patrząc gdy szczena mi opadała.
    Na karcie (przynajmniej z tej strony widocznej przez szybę) jest długi numer
    cyferkowy i data ważności, nie ma numeru rej. pojazdu
    ani imienia i nazwiska uprawnionego.
    Pytania: Jak to wygląda od strony prawnej? Czy karty wydawane są na osobę, czy na
    pojazd? Czy są wydawane dla osób nie posiadających
    pojazdu? A jeśli ktoś powie, że posługuje się kartą mamusi dla zaparkowania pod jej
    blokiem żeby codziennie pieska wyprowadzać?

  • 2. Data: 2019-06-17 09:45:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-17 o 09:21, ń pisze:
> [...]
    > pojazdu? A jeśli ktoś powie, że posługuje się kartą mamusi dla
    > zaparkowania pod jej blokiem żeby codziennie pieska wyprowadzać?

    Samo to zachowanie nie oznacza jeszcze nieprawidłowości - bo może to
    jest rodzic / opiekun osoby niepełnosprawnej.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-06-17 09:56:00
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 09:21, ń pisze:
    > Pytania: Jak to wygląda od strony prawnej?

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, nie jestem też wysportowanym byczkiem,
    ale odwożąc czasem siostrę a potem ja odbierając używam jej karty by
    zaparkować w miejscu pozwalającym ją odebrać i nie wyobrażam sobie
    innego rozwiązania w takiej sytuacji.
    Karta jest imienna na osobę niepełnosprawną, nie ma tam wpisanego numeru
    auta.

    Fakt, jest tu spore pole do nadużyć, ale jakoś nie widzę możliwości
    kontroli na miejscu.
    Przykład:
    - Dowożę gdzie osobę niepełnosprawną, parkuję na niebieskiej kopercie,
    odprowadzam tę osobę, wracam do auta a tam aktywista z policją.
    I co, wożę potem niepełnosprawną przez tydzień na przesłuchania do
    komisariatu gdzie siedzimy po 3h?

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to kontrolerzy jeżdżący za osobą
    podejrzaną o nadużycia i dokumentujący pełne przejazdy bez osoby
    niepełnosprawnej.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2019-06-17 16:23:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 09:21, ń pisze:
    > Jak to wygląda od strony prawnej?

    Należało poczekać, z kim wróci. Ja często woziłem tatę do lekarza.
    Ponieważ był dość samodzielny, wiec czasem go zostawiałem i wracałem,
    jak zadzwonił. Zwłaszcza, gdy robił jakieś tam badania i wiadomo było,
    że kilka godzin posiedzi.

  • 5. Data: 2019-06-17 17:08:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-17, ń <...@...n> wrote:

> [...]
    auto i wysportowanym ruchem oddalił się od auta, w
    > sumie dość kpiąco na mnie patrząc gdy szczena mi opadała.

    1. W dużej ilości przypadków to są opiekunowie osób niepełnosprawnych.
    2. Nie każdy "wygląda" na niepełnosprawnego.
    3. Posiadanie niepełnosprawności nie oznacza że nie można o siebie dbać.
    4. Zazdrość to brzydka cecha, oducz się jej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2019-06-17 17:46:01
    Od: p...@g...com

    Znajomy ma taką kartę trzeba przyznać że ułatwia życie. Chłopaki z serwisu opon też
    mają parę stów kosztuje. Jak się nie przegina to wpadka nie grozi ale znajomy ze 2
    razy takse po tatke wysyłał bo na cierpliwych strażników trafił ;-) najprostsze
    rozwiązanie to monitoring, topowe miejscówki w centrum są oblegane ;-)

  • 7. Data: 2019-06-17 18:02:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.06.2019 o 09:21, ń pisze:
    > Właśnie obserwowałem, jak auto zaparkowało na miejscu dla
    > niepełnosprawnych, wyszedł z niego byczek,
    Bo mamy takie prawo. Ważna jest karta parkingowa, a nie człowiek.
    Może "byczek" ma kogoś niepełnosprawnego w rodzinie i korzysta z karty.
    Może faktycznie kogoś podwoził, a może nadużywał? Nie wiemy.
    Ja kiedyś zapłaciłem mandat, gdy podwoziłem osobę lat 93 poruszającą się
    z "balkonikiem" pod urząd, gdzie miała jakąś sprawę urzędową do
    załatwienia. Karty parkingowej nie miałem, a SM ma siedzibę w tym samym
    budynku, więc szybko wyczuli interes do zrobienia. Na nic było
    tłumaczenie, że niepełnosprawnośc widać gołym okiem.
    Karta parkingowa jest wydawana na osobę, nie na samochód.
    Jacek

  • 8. Data: 2019-06-17 18:24:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pojazdu? A jeśli ktoś powie, że posługuje się kartą mamusi dla
    >zaparkowania pod jej blokiem żeby codziennie pieska wyprowadzać?

    A jesli po to, zeby mamusie zawiezc na rehabilitacje ?

    J.

  • 9. Data: 2019-06-17 18:26:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >policją.
    >I co, wożę potem niepełnosprawną przez tydzień na przesłuchania do

    A jak Ty dowiozles, a odwozi ktos inny ?
    Dwie karty ?

    J.

  • 10. Data: 2019-06-17 19:52:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 18:26, J.F. pisze:

    > A jak Ty dowiozles, a odwozi ktos inny ?
    > Dwie karty ?

    Ale potrafisz wskazać co to za osoba i gdzie ją zawiozłeś? Co za problem
    podejść i sprawdzić?