eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]

  • 1. Data: 2019-10-21 20:26:59
    Temat: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    AFAIR w paru+ krajach/stanach powtórne liczenie głosów jest automatyczne
    przy małej różnicy głosów (ustalonej przepisami) a w innych praktycznie
    gwarantuje półautomatycznie przyklepywany wniosek o powtórne
    przeliczenie głosów.

    IMHO w Okręgu 100 (44_956:44 636:43 933) mała różnica liczby głosów
    _powinna_ być samodzielnym powodem do nakazania powtórnego przeliczenia,
    w okręgu 75 (64_172:61 823) _samodzielnym_ już "niekoniecznie".
    [ Wypowiadam się z punktu widzenia "powagi (wiarygodności) wyborów" ]

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/pis-sklada-protest-w
    yborczy-ponowne-przeliczenie-glosow-w-dwoch-okregach
    /q1csb0r

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-10-21 20:39:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.10.2019 o 20:26, A. Filip pisze:
    > AFAIR w paru+ krajach/stanach powtórne liczenie głosów jest automatyczne
    > przy małej różnicy głosów
    Czyli jest podejrzenie, że liczenie głosów nie jest dokładne
    (ewentualnie, że nie jest wolne od manipulacji).
    Tak zwana większość optyczna praktykowana w UE kiedyś mnie "lekko"
    zadziwiła, ale jak widać jeszcze niejedno mnie zadziwi.
    Jacek

  • 3. Data: 2019-10-21 20:46:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek <k...@a...com> pisze:
> [...]
    > Tak zwana większość optyczna praktykowana w UE kiedyś mnie "lekko"
    > zadziwiła, ale jak widać jeszcze niejedno mnie zadziwi.

    Można by poszukać ile razy (kiedy i gdzie) powtórne liczenie zmieniło
    wynik wyborów :-)

    Ja _chciałbym_ móc wyrazić "przekonanie na 99%" że powtórne liczenie w
    okręgu 100 nie zmieni tam wyników.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-10-21 20:51:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 20:26, A. Filip pisze:
    > (44_956:44 636:43 933)

    Co to za notacja? :-)

    Robert

  • 5. Data: 2019-10-21 21:20:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Co to za notacja? :-)
    >
    > Robert

    Odwrotna notacja polska. ;-)

  • 6. Data: 2019-10-21 21:29:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > Co to za notacja? :-)

    "Niezbyt" konsekwentna :-)
    Powinno być: (44_956:44_636:43_933)
    W obwodzie 100 było trzech nadzwyczaj wyrównanych kandydatów do Senatu.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2019-10-21 21:32:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >https://wiadomosci.onet.pl/kraj/pis-sklada-protest-
    wyborczy-ponowne-przeliczenie-glosow-w-dwoch-okregac

    Tylko
    -przeciez PiS byl w komisjach i liczyl glosy, zle policzyli ?
    -jesli teraz ktos policzy inaczej ... to kto podmienil karty ?

    -a gdzie przeliczenie tam, gdzie PiS wygral ?

    J.

  • 8. Data: 2019-10-21 21:42:59
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-21 o 21:32, J.F. pisze:
> [...]
    > -jesli teraz ktos policzy inaczej ... to kto podmienil karty ?
    >
    > -a gdzie przeliczenie tam, gdzie PiS wygral ?

    Najwyraźniej należy przeliczyć tylko tam gdzie kart dołożyli po wyborach

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2019-10-21 21:48:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > -jesli teraz ktos policzy inaczej ... to kto podmienil karty ?
    >
    > -a gdzie przeliczenie tam, gdzie PiS wygral ?

    Sądzisz że jełopozycja to takie pierdoły które podobnej argumentacji nie
    wyciągną w sądzie (po wcześniejszych sprawdzeniu w protokołach)?

    Sprawę (silnych) podejrzeń "możliwej manipulacji" załatwia porównanie
    liczby głosów "nieważnych przez ponad jeden krzyżyk" w poszczególnych
    komisjach tego obwodu i w innych obwodach głosowania do Senatu.
    Jak pobieżnie sprawdziłem głosów nieważnych przez dwa krzyżyki w okręgu
    100 było trochę ponad dwa razy więcej niż różnica głosów.
    Głosów nieważnych przez brak krzyżyka było jeszcze więcej.
    Podejrzenie ma jakiś sens przy działaniu "pojedynczych" członków komisji.

    Jak się komuś chce "pobawić excelem":
    https://wybory.gov.pl/sejmsenat2019/pl/dane_w_arkusz
    ach

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2019-10-21 21:55:12
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    yborczy-ponowne-przeliczenie-glosow-w-dwoch-okregach
    /q1csb0r

    > Najwyraźniej należy przeliczyć tylko tam gdzie kart dołożyli po wyborach

    Pierdoły z jełopozycji nie zdążą złożyć podobnych protestów w drugą stronę?
    Ja na ich miejscu bym poświęcił okręg 100 Senatu "na przeliczenie" by
    nie za dużym ryzykiem zmiany wyniku wypracować precedens do
    wykorzystania przeciw PiS w kolejnych wyborach. No chyba że w okręgu 100
    naprawdę było ważne kto liczył głosy.

    --
    A. Filip