Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów
2010-01-12 10:18
Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
Dostęp do Internetu
Rynek usług dostępu do sieci Internet w Polsce w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Można zaobserwować wyraźny spadek cen szerokopasmowego dostępu do Internetu przy jednoczesnym wzroście przepustowości (szybkości transferu danych).
W efekcie Internet szerokopasmowy staje się coraz popularniejszy, maleje natomiast liczba liczby osób korzystających z dostępu typu dial-up).
fot. mat. prasowe
Mimo dynamicznego rozwoju rynku internetowego, liczba osób posiadających dostęp do Internetu jest w Polsce stosunkowo niewielka. Z danych Eurostatu wynika, że w 2006 roku 22% polskich gospodarstw domowych dysponowało łączem internetowym. Dla porównania, w Estonii wskaźnik ten wynosi 37%, a w Holandii 66%.
fot. mat. prasowe
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Przeczytaj także
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009
-
Telekomunikacja: usługi wiązane coraz tańsze
-
Substytucja usług głosowych w Polsce i UE
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010
-
Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009