eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Nie podziel losów klientów Alfa Star. Dowiedz się, jak sprawdzić biuro podróży

Nie podziel losów klientów Alfa Star. Dowiedz się, jak sprawdzić biuro podróży

2015-09-01 11:35

Przeczytaj także: Jak sprawdzić biuro podróży?


Rozczarowany wyjazdem? Złóż reklamację


Z założonymi rękami nie powinny siedzieć nie tylko planujący wyjazd, ale również ci, którzy wrócili z urlopu, na którym niestety nie było tak jak w momencie zakupu obiecywało biuro podróży. Na złożenie reklamacji klient ma 30 dni od dnia zakończenia reklamowanego wyjazdu. Tyle samo czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży.

Reklamować możemy wszystko to, co było ustalane jako stała część organizowanej przez firmę turystyczną imprezy. W wycenie zastrzeżeń pomaga tzw. tabela frankfurcka. Tabela określa wysokość ewentualnego roszczenia za konkretne uchybienia organizatora. Nie stanowi jednak obowiązującego prawa. Według tabeli frankfurckiej za inne niż obiecane położenie hotelu od plaży turysta może domagać się od 5 do 15 proc. ceny wyjazdu. Brak obiecanego widoku na morze, czy balkonu tabela szacuje na 5-10 proc. zapłaconej ceny. Z kolei brak klimatyzacji lub jej uszkodzenie wyceniane jest na 10-20 proc. O największe zwroty można się ubiegać w przypadku braku wyżywienia (50 proc.), hałasu w nocy czy robactwa w pokoju (40/50 proc.).

W momencie, gdy biuro podróży nie zapewniło określonych w umowie rozrywek, zobowiązane jest do zaproponowania innych. Gdy te są tańsze od wcześniej ustalonych turysta również ma prawo zażądać zwrotu różnicy w cenie.

Reklamację najlepiej złożyć osobiście w biurze podróży. Można ją także przekazać do rąk rezydenta wycieczki, ale pod warunkiem, że potwierdzi jej przyjęcie. Dobrze jest do reklamacji dołączyć materiał dowodowy, który będzie stanowił potwierdzenie niedotrzymanych w umowie świadczeń. Mogą to być zdjęcia, filmy czy rachunki.

Co zrobić, gdy biuro podróży nie uzna reklamacji


Jeżeli biuro podróży nie uznaje złożonej reklamacji, należy poprosić o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, który wystąpi w naszym imieniu do organizatora wycieczki. Może nam również pomóc wnieść sprawę do sądu cywilnego. Informacji w tym zakresie udziela również Federacja Konsumentów w swoich oddziałach lub adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl. Bezpłatne porady udzielane są także przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: