  • 1. Data: 2005-12-01 08:53:33
    Temat: zwrot kaucji za wynajmowane mieszkanie???
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    W 2002 r. wynajmując mieszkanie wniosłem kaucję zgodnie z art.6 ustawy
    o ochronie praw lokatorów... (Dz.U. z 2001 Nr 71. poz.733 w wysokości
    ówczesnego 12-to miesięcznego czynszu dla przykładu 12x50 zł.=600 zł
    Obecnie wykupiłem mieszkanie i chciałbym otrzymać zwrot wpłaconej
    kaucji.
    Czy dobrze rozumiem, że zgodnie z art. 6 ust. 3 ww. ustawy powinienem
    dostać zwrot równy iloczynowi krotności (12) wpłaconego czynszu i
    aktualnie obowiązującej stawki w chwili zwrotu dla przykładu 250 zł.
    czyli 12 x 250 = 3000 zł.
    Nadmieniam, że chcą mi zwrócić kaucję powiększoną tylko o odsetki z
    rachunku na jakim była przechowywana.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 2. Data: 2005-12-01 16:16:41
    Temat: Re: zwrot kaucji za wynajmowane mieszkanie???
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    mozesz domagac sie sadowej waloryzacji kaucji w oparciu o art. 357(1) lub
    358(1)§ 3 ale w zwiazku z tym ,ze od 2002 nie zaszly jakies znaczace zmiany
    gospodarcze to nie sadze abys duzo wywalczyl albo nawet wcale

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2005-12-01 16:17:25
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    podaj dokladnie brzmienie zapisu o kauzci

    pozdr
    Łukasz

  • 4. Data: 2005-12-02 07:14:10
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Lookasik wrote:

    > podaj dokladnie brzmienie zapisu o kauzci
    >
    > pozdr
    > Łukasz

    W umowie najmu sa następujące zapisy:

    "... obowiązany jest do wpłacenia kaucji w wysokości 12-krotności
    czynszu.."
    "W sprawach nieuregulowanych niniejsza umową mają zastosowanie
    przepisy ustawy .... z dnia 21.06.2001 o ochronie praw lokatorów..."
    Po złożonych na umowie podpisach widniej wpis:
    "Pobrano kaucję... w myśl art.6 ustawy... o ochronie praw lokatorów"
    podpis gł. księgowego

    Art.6. ust.3 ustawy o ochronie praw lokatorów
    "Zwrot zwaloryzowanej kaucji następuje w kwocie równej iloczynowi
    kwoty miesięcznego czynszu *obowiązującego w dniu zwrotu* kaucji i
    krotności czynszu przyjętej przy pobieraniu kaucji, jednak w kwocie
    nie niższej niż kaucja pobrana."
    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 5. Data: 2005-12-02 07:27:44
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Lookasik wrote:

> [...]
    > 358(1)§ 3 ale w zwiazku z tym ,ze od 2002 nie zaszly jakies znaczace zmiany
    > gospodarcze to nie sadze abys duzo wywalczyl albo nawet wcale

    Z tego co wyczytałem do tej pory to przez sąd domagają się waloryzacji
    osoby, które wpłacały kaucję dużo wcześniej przed denominacją
    złotówki. Wg mnie od 2001 zasady pobierania i zwrotu kaucji reguluje
    właśnie ustawa o ochronie praw lokatorów w myśl której pobrano ją ode
    mnie.
    --
    Pozdrawiam AdamS