  • 1. Data: 2008-05-04 19:14:13
    Temat: zus, zasiłek chorobowy- odmowa
    Od: "Konstantine" <...@p...fm>

    ZUS odmówił wypłaty zasiłku chorobowego podważając ważność umowy o prace i
    kwestionując zaistnienie stosunku pracy( w zasadzie tylko na domysłach, nie
    ma zadnych dowodów na to).
    Podjełam prace w listopadzie 2007 wcześniej pacowałam na takim samym
    stanowisku pracy i pomiędzy obiema pracami było 5 miesięcy przerwy.
    Od listopada 2007 przepracowałam dwa miesiące do końca grudnia 2007.
    Od stycznia 2008 musiałam przejść na zwolnienie lekarsie z powodu
    komplikacji w ciązy.
    Pierwsze 33 dni zwolnienia składki płacił pracodawca puźniej wszystko
    przeszło pod ZUS który po dwóch miesiącach od złożenia wniosku o zasiłek
    chorobowy wydał niekorzystną dla mnie decyzje o tym że nie podlegam
    ubezpieczeniu społecznemu a tym samym nie należy mi sie zasiłek.

    Co nalezy mi teraz zrobić?
    I co z ubezpieczeniem zdrowotnym które umożliwia bezpłatne korzystanie z
    porad lekarskich i porodu w szpitalu, kto powinien podbić mi legitymacje
    ubezpieczeniową ?
    No i co z stosunkiem pracy czy umowa jest nadal aktualna? Bo zarówno ja, jak
    i pracodawca chcemy po porodzie i urlopie macierzyńskim wrócic do
    współpracy.

  • 2. Data: 2008-05-04 20:05:31
    Temat: Re: zus, zasiłek chorobowy- odmowa
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Konstantine pisze:

    > Co nalezy mi teraz zrobić?

    Odwołać się od decyzji.

    Choć ja w zbiegi okoliczności nie wierzę.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"