  • 1. Data: 2007-01-28 22:01:13
    Temat: zus restrukturyzacja
    Od: "Grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam!
    Proszę o poradę w następującej sprawie:

    W dniu zakończenia restrukturyzacji na moim koncie wystąpiła zaległość ok.
    50 PLN, z tego powodu zgodnie z art. 10, pkt 3 została ona umorzona.
    Zaległość ta powstała przez błędną informację pracownika ZUS o wysokości
    salda na koncie.Przy opłacie restrukturyzacyjnej ok 8000 PLN, którą
    wpłaciłem by przystąpić do restr. kwota ta jest śmieszna.
    Sprawa toczy się przed sądem pracy. Sąd ma ocenić czy decyzja o umorzeniu
    restrukturyzacji była słuszna.
    Prawdopodobnie wyda wyrok niekorzystny dla mnie.

    -w jaki sposób mogę się bronić przed i ewentualnie po niekorzystnym wyroku?
    -czy był jakiś precedens ,że ze względu na znikomą zaległość, nie umarzano
    ( wznowiono) restrukturyzację?
    -w jednej z deklaracji rozliczeniowej mającej wpływ na wysokość tej
    zaległości program PŁATNIK wygenerował błąd (a powinien go wyłowić -
    dwukrotnie wpisana ta sama osoba), przez co zwiększyła się kwota należna o
    350 PLN.
    Uznając , że jest to kwota właściwie nienależna ZUSowi, saldo byłoby
    korzystne dla mnie, Niestety zostało to skorygowane dopiero po umorzeniu
    restrukturyzacji, ZUS jednak twierdzę powinien to wyłowić i skorygować sam.
    Czy jest szansa użycia tego argumentu w tym procesie?
    -czy jest sens walki w drugiej instancji- jak to się robi?

    - czy ktoś podjąłby się powalczenia ?

    Dzięki z góry za każdy poważny odzew