  • 1. Data: 2008-01-18 18:45:55
    Temat: zmiana przynaleznosci wsi do gminy - kto placi za wymiane dowodu?
    Od: e...@g...pl

    Jestem mieszkancem wsi, ktora 01-01-2008 przestala byc czescia jednej
    gminy, a stala sie czescia drugiej, sasiedniej. Oznacza to wymiane
    dowodu osobistego. Dodatkowo mam teraz stary dowod ksiazeczkowy, i
    jeszcze nie skladalem wniosku o wydanie nowego.
    Nowy UrzadGminy przyjal zasade ze ci co mieli plastikowe dowody nie
    musza placic, a ci co mieli papierowe musza. To dla gminy korzystne,
    bo za wymiane DO z "przenoszonej" miejscowosci placi budzet.
    Czy jest jakas podstawa prawna do tego, zeby jednak nie placic tych
    30zl?

    ET

  • 2. Data: 2008-01-18 18:52:31
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    e...@h...googlegroups.com
    użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

    > Jestem mieszkancem wsi, ktora 01-01-2008 przestala byc czescia jednej
    > gminy, a stala sie czescia drugiej, sasiedniej. Oznacza to wymiane
    > dowodu osobistego.

    A co się zmieni w DO ososbistym przy takim "przejściu"?

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2008-01-18 19:55:54
    Od: e...@g...pl

    ef-25dc92592a95@h11g200­0prf.googlegroups.com

    > A co się zmieni w DO ososbistym przy takim "przejściu"?

    organ wydający? moze cos w tych kodach z tylu na dole?
    W kazdym razie wszyscy sasiedzi wymianiaja, nawet jesli ich dowody sa
    nowiutkie.

  • 4. Data: 2008-01-19 09:37:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    b...@n...googlegroups.com
    użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

    > organ wydający? moze cos w tych kodach z tylu na dole?
    > W kazdym razie wszyscy sasiedzi wymianiaja, nawet jesli ich dowody sa
    > nowiutkie.

    Ale dowód jest wydany, dane w nim zawarte są aktualne. A to że wydał inny
    oragan, to nie przesądza aktualności danych. Przypomnij sobie zielone
    dowody, w których figurowały organy wydające aktualnie nie istniejące (np.
    naczelnicy gmin) i nikt z tego powodu dowodu nie wymieniał. BTW, w kodach z
    tyłu na dole masz powtórzone: PESEL, termin ważności, nr DO. Czy sąsiedzi
    wymieniają je z własnej inicjatywy, czy ktoś ich wezwał do wymniany i czym
    to uzasadnił? Ja bym nie wymienił i śmiem wątpić, czy ktoś zarzuciłby mi, że
    mam nieaktualny dowód...

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2008-01-19 18:17:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:

    > to uzasadnił? Ja bym nie wymienił i śmiem wątpić, czy ktoś zarzuciłby mi,
    > że mam nieaktualny dowód...

    Koledze raczej zależy aby wymienić stary dowód książeczkowy za darmo, a nie
    aby nie wymieniać go wcale.

  • 6. Data: 2008-01-19 18:31:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    net.pl
    użytkownik *Marcin Wasilewski* napisał(a):

    > Koledze raczej zależy aby wymienić stary dowód książeczkowy za darmo, a
    > nie aby nie wymieniać go wcale.

    Ja to rozumiem, ale nie rozumiem dlaczego mają wymieniać ci, którzy mają
    dowody w postaci kart. Po to żeby było że wydał wójt innej gminy? Przecież
    to absurd i to na koszt obywateli. (choćby zdjęcia i konieczność fatygi żeby
    je zrobić)

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2008-01-20 13:30:07
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > dowody w postaci kart. Po to żeby było że wydał wójt innej gminy?
    > Przecież to absurd i to na koszt obywateli. (choćby zdjęcia i

    Zmienić się może kod pocztowy, umieszczany w DO. Moim zdaniem:
    - wymiana "nowych" do dowodów z tego powodu powinna być bez opłat (zmiana
    administracyjna)
    - wymiana "starego" dowodu - za opłatą (w starym dowodzie nie nastąpią żadne
    zmiany danych z powodów administracyjnych, chyba że gdzieś wpisywano w
    meldunku kod pocztowy)

  • 8. Data: 2008-01-20 13:40:53
    Od: <s...@a...pl>

    > Zmienić się może kod pocztowy, umieszczany w DO. Moim zdaniem:
    > - wymiana "nowych" do dowodów z tego powodu powinna być bez opłat (zmiana
    > administracyjna)

    Cofam co mówiłem - zmiana nr kodu pocztowego nie zwalnia z opłaty
    30-złotowej. Art. 2.2. rozporządzenia w sprawie opłaty za wydanie DO mówi
    tylko o zobowiązanych do wymiany z powodu administracyjnej zmiany nazwy
    miejscowości, nazwy ulicy lub numeru domu. Ni ema nic o kodzie pocztowym.

  • 9. Data: 2008-01-20 14:20:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    t.pl
    użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

    > Zmienić się może kod pocztowy, umieszczany w DO.

    Tak, ten powód zdaje się być prawdpodobny, jeśli ta miejscowość nie miała
    swojej poczty.

    --
    Big Jack
    //////