  • 1. Data: 2005-07-26 15:41:18
    Temat: zmiana pracy
    Od: "Adrian Rogaski" <a...@k...chip.pl>

    Witam
    Pracuję w pewnej firmie na umowę o pracę na zasadzie obustronnego
    dwutygodniowego wypowiedzenia. Mam szansę, że za niedługo będę zmieniał zakład
    pracy i w związku z tym mam pewne pytanie. Jakie w takiej sytuacji mam prawa?
    Czy umowę z nową firmą mogę podpisać będąc zatrudnionym jeszcze w starej?
    Czy może muszę najpierw złożyć wypowiedzenie, odczekać dwutygodniowy okres i
    dopiero wtedy podpisac nową umowę? Jeżeli złożę wypowiedzenie w starej firmie,
    może się zdażyć, że mój nowy pracodawca zmienia nagle zdanie i nie podpisze ze
    mną umowy? Ma ktoś może jakieś doświadczenia jak można bezpiecznie dla
    pracownika przeprowadzić taką operacje?

    --
    pozdrawiam serdecznie
    Adrian

  • 2. Data: 2005-07-26 15:44:41
    Temat: Re: zmiana pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adrian Rogaski napisał(a):
> [...]
    > mną umowy? Ma ktoś może jakieś doświadczenia jak można bezpiecznie dla

    Podpisujesz umowę z nowym pracodawcą, w której zawieracie klauzulę,
    że świadczenie pracy rozpocznie się np. za 3 tygodnie. W tym czasie
    składasz wypowiedzenie u obecnego pracodawcy.

    Zakładam, że nie zachodzą tutaj żadne komplikacje związane z zakazem
    konkurencji po ustaniu stosunku pracy itp.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-07-26 16:24:16
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Pamiętaj, że 2 tygodniowe wypowiedzenie oznacza zazwyczaj więcej niż 2
    tygodnie - kończy się ono zawsze w sobotę. Z tego powodu dwutygodniowe
    wypowiedzenie składa się zazwyczaj w piątek, mając wcześniej podpisaną
    umowę o pracę z terminem rozpoczęcia poniedziałek 2 tygodnie do przodu.

  • 4. Data: 2005-07-26 16:24:17
    Od: "Adrian Rogaski" <a...@k...chip.pl>

> [...]

    > Zakładam, że nie zachodzą tutaj żadne komplikacje związane z zakazem
    > konkurencji po ustaniu stosunku pracy itp.

    OK dzięki za odpowiedź. Stanowisko będzie podobne, ale nie u konkurencji.