  • 1. Data: 2004-08-28 16:38:12
    Temat: zatarcie karalnosci.
    Od: "SoMeOnE" <n...@t...pl>

    Co oznacza, ze karalnosc bedzie zatarta?
    Czy w rejestrze nie bedzie juz figurowac i dany pacjent bedzie czysty (bez
    przeszlosci)?
    Piotr

  • 2. Data: 2004-08-28 21:26:03
    Temat: Re: zatarcie karalnosci.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SoMeOnE" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Co oznacza, ze karalnosc bedzie zatarta?
    > Czy w rejestrze nie bedzie juz figurowac i dany pacjent bedzie czysty (bez
    > przeszlosci)?

    To znaczy, ze z punktu widzenia prawa rzeczony skazany będzie już uważany za
    "niekaranego". Zapis o karze pozostanie jedynie w niejawnych rejestrach, do
    których dostęp mają tylko uprawnione osoby. W stosunku do osób trzecich
    skazany może utrzymywać, ze był niekarany. Dostanie również "czyste"
    świadectwo niekaralności.

  • 3. Data: 2004-08-29 06:45:40
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" :

> [...]
    > których dostęp mają tylko uprawnione osoby. W stosunku do osób trzecich
    > skazany może utrzymywać, ze był niekarany. Dostanie również "czyste"

    Z czego wynika, że dane o karalności po jej zatarciu są gromadzone w
    "niejawnych rejestrach" ?

    ---
    Pzdr

  • 4. Data: 2004-08-29 13:36:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z czego wynika, że dane o karalności po jej zatarciu są gromadzone w
    > "niejawnych rejestrach" ?

    Z ustawy o krajowym rejestrze karnym i innych niejawnych zarządzeń. Z
    rejestrów niejawnych informacji się nie usuwa a jedynie dopisuje informację
    o zatarciu.

  • 5. Data: 2004-08-29 18:45:23
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Z ustawy o krajowym rejestrze karnym i innych niejawnych zarządzeń. Z
    > rejestrów niejawnych informacji się nie usuwa a jedynie dopisuje
    informację
    > o zatarciu.

    Właśnie szukałem przepisów, które by o tym mówiły lecz nic nie znalazłem.
    Jaki jest to art. ustawy o KRK ?

    ---
    Pzdr.

  • 6. Data: 2004-08-29 20:22:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    Art. 14 ustawy mówi o ich usunięciu z rejestru po zatarciu skazania
    informacji. Ale w rejestrach organów policyjnych pozostają zapisy. Z tym, że
    nikt z osób niepowołanych do nich nie ma dostępu