  • 1. Data: 2006-12-27 09:10:08
    Temat: zasiedzenie
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest nastepujaca: prababcia mojej lubej mieszka w dosc ladnym
    mieszkaniu komunalnym od 1949 roku (nieprzerwanie). Do 1989 roku tytul
    prawny byl na nia. Od 1989 roku najemca (na papierze) jest jej wnuk, ojciec
    mojej lubej. Zbudowana w 1947 roku kamienica jest wlasnoscia gminy, jednak
    jakis czas temu o grunt, na ktorym stoi kamienica, upomniala sie jakas Gmina
    Zydowska. Sprawa ta jeszcze nie jest rozstrzygnieta, ale juz jest w sadzie.
    Przed wojna rzeczywiscie wlascicielem tego gruntu byl jakis tam kupiec.
    Prababcia jest zameldowana w tym mieszkaniu nieprzerwanie od 1949 roku i
    jako jedyna z rodziny nieprzerwanie tam mieszkala od tego roku.

    Pytanie: czy jest mozliwe uznanie zasiedzenia naszej Prababci i uzyskanie
    przez nia tytulu wlasnosci do mieszkania?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-12-27 09:15:04
    Temat: Re: zasiedzenie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Wróblewski napisał(a):

    > Pytanie: czy jest mozliwe uznanie zasiedzenia naszej Prababci i uzyskanie
    > przez nia tytulu wlasnosci do mieszkania?

    Nie jest możliwe. Zapomnij o tym.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 3. Data: 2006-12-27 13:21:07
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    poczytaj w kodeksie o zasiedzeniu, wymog to 20-30 lat w zaleznosci od
    rodzaju sprawy.

  • 4. Data: 2006-12-27 13:34:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2006 14:21:07 +0100, Joanna napisał(a):

    > poczytaj w kodeksie o zasiedzeniu, wymog to 20-30 lat w zaleznosci od
    > rodzaju sprawy.

    W tym wypadku nieważne ile lat, ważne co przez te lata musiało trwać.
    Poczytaj w kodeksie o zasiedzeniu :-)

  • 5. Data: 2006-12-27 23:25:15
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Tzn. co masz na mysli?

  • 6. Data: 2006-12-28 07:26:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 00:25:15 +0100, Joanna napisał(a):

    > Tzn. co masz na mysli?

    Poczytaj Art. 172. § 1 KC i zastanów się czym się różni najem od
    posiadania samoistnego.

  • 7. Data: 2006-12-28 20:50:22
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    jureq napisał(a):
    > Poczytaj Art. 172. § 1 KC i zastanów się czym się różni najem od
    > posiadania samoistnego.

    nie wspominając o (nie)możliwości powstania odrębnej własności lokalu w
    takim trybie

    KG