  • 1. Data: 2002-12-16 11:14:16
    Temat: zaliczki w firmie i ich rozliczenie.
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    Witam.

    Sytuacja: bylo wzietych kilka zaliczek na wynagrodzenie w ciagu roku na dosc
    pokazna kwote
    przekraczajaca 4 krotnosc miesiecznej pensji.
    Pracodawca domaga sie splacenia zaliczki do konca roku. Fizycznie jest to
    niemozliwe.
    I teraz pytanie - co pracodawca robi w takiej sytuacji? Dochodzi sadownie
    swoich praw np.
    nakaz zaplaty?
    Jak rozumiem, dojdzie w koncu do takiej sytuacji, ze bedzie sciagana czesc
    wynagrodzenia
    na pokrycie zadluzenia w firmie - ile procent wynagrodzenia moze isc na
    pokrycie takiego zadluzenia?
    I jakie ewentualnie inne nieprzyjemnosci moze miec taki pracownik?

    Pozdrawiam i dziekuje z gory za informacje
    Dan.

  • 2. Data: 2002-12-16 23:42:17
    Temat: Re: zaliczki w firmie i ich rozliczenie.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Dec 2002, Daniel /Dan/ Sniegon wrote:

> [...]
    >+ pokazna kwote przekraczajaca 4 krotnosc miesiecznej pensji.
    >+ Pracodawca domaga sie splacenia zaliczki do konca roku.

    Aczkolwiek wiele nie wiem - to pytanie pomocnicze: a pracownik
    coś *jeszcze* podpisywał ? Na przykład "uprawniam do potrącenia
    nierozliczonej zaliczki" ?
    [...]
    >+ Jak rozumiem, dojdzie w koncu do takiej sytuacji, ze bedzie sciagana czesc
    >+ wynagrodzenia na pokrycie zadluzenia w firmie

    ...Albo i nie....
    (co oczywiście może skutkować zapłaceniem więcej - bo jeszcze
    i komornik może dojść, i koszta sądowe jeśli zaliczki wydane
    były niezgodnie z przeznaczeniem...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-17 10:08:19
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > Aczkolwiek wiele nie wiem - to pytanie pomocnicze: a pracownik
    > coś *jeszcze* podpisywał ? Na przykład "uprawniam do potrącenia
    > nierozliczonej zaliczki" ?

    Wlasnie podpisal i chce to ugodowo zalatwic ale..... zawsze firma nie musi
    sie zgodzic i wtedy wlasnie zaczynaja sie drobne schody :(
    A jaka jest roznica czy cos podpisal czy nie? (chec wspopracy jest brana pod
    uwage?)

    > ...Albo i nie....
    > (co oczywiście może skutkować zapłaceniem więcej - bo jeszcze
    > i komornik może dojść, i koszta sądowe jeśli zaliczki wydane
    > były niezgodnie z przeznaczeniem...)

    Zaliczki byly wydawane zgodnie z przeznaczeniem na poczet umow o dzielo.
    Problem powstal gdy w koncu wystawiono (3-4 miesiacach)
    umowy o dzielo a wedlug rachunku wydano znowu
    kaske pracownikowi. Czesc tych pieniedzy pracownik od razu zwrocila
    do kasy firmy - ale czesci niestety nie.

    Pozdrawiam
    Dan