    From: "ala" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zaległe alimenty
    Date: Fri, 4 Jun 2004 01:04:20 +0200

    Były mąż od 5 lat nie płaci alimentów, przestał płacić jeszcze przed
    rozwodem, sąd orzekł w wyroku alimenty na dziecko, ale mąż nadal nie płacił.
    Nie domagałam się ich, bo miałam dobrą pracę i nie chciałam tych problemów z
    ich uzyskaniem, każda prośba kończyła się awanturą. Teraz od wielu miesięcy
    nie mam pracy i chciałabym odzyskać zaległe alimenty, wiem, że można domagać
    się zaległości za 3 lata, ale czy sąd liczy od orzeczenia rozwodu, czy od
    uprawomocnienia się wyroku (różnica 5 miesięcy), czy może od czasu kiedy
    przestał płacić, czyli jeszcze przed rozwodem, kiedy byliśmy w separacji? Na
    moją prośbę były mąż obiecał płacić co miesiąc jakąś kwotę i przysłał mi
    2000 zł zaległych alimentów, ale więcej nie chce. Czy teraz przed sądem mogę
    domagać się alimentów nadal za trzy lata, czy mniej o te 4 miesiące, za
    które zapłacił? Z góry dziękuję
    ala