  • 1. Data: 2002-08-09 19:38:07
    Temat: wypowiedzenie umowy po zwolnieniu lekarskim
    Od: "aniol" <a...@p...com>

    czesc
    mam pytanie czysto teoretyczne, zapewne nie trudne, ale nie mam się kogo
    poradzić w tej sprawie, więc licze na pomoc z Waszej strony.
    Otóż dajmy na to że choruję przez kilka miesięcy, jestem na zwolnieniu
    lekarskim. Mam umowę o pracę na czas nieokreślony. Czy w trakcie trwania
    choroby mogę złożyć wypowiedzenie czy też musze czekać do czasu, kiedy
    zwolnienie się skończy i potem iść do pracy, złożyć wypowiedzenie i
    nastepnego dnia iść znowu na chorobowe(jeśli stwierdze ze nie ma sensu
    narażać się na stres w czasie wypowiedzenia). Chodzi o to konkretnie, że nie
    mam ochoty się pokazywać w pracy ani jednego dnia więcej, a pokazanie się
    tam po zwolnieniu po to żeby złożyć wypowiedzenie i następnego dnia iść
    znowu na chorobowe (do końca wypowiedzenia) może być pretekstem do zajścia
    dziwnych i nikomu niepotrzebnych wydarzeń. W jakiej formie należy złożyć
    wypowiedzenie, czy można to zrobić wysyłając list z wypowiedzeniem, czy też
    trzeba zrobić to osobiście? Czy pracodawca musi się zgodzić na
    wypowiedzenie?
    pozdrawiam, aha, wiem, domyślam się że temat ten wałkowany był już
    niejednokrotnie, ale naprawdę niełatwo byłoby mi się dokopać to
    archiwalnych postów, więc bardzo prosze o wyrozumiałość
    pozdr
    anioł

  • 2. Data: 2002-08-11 17:40:57
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy po zwolnieniu lekarskim
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    > Mam umow? o prac? na czas nieokre?lony. Czy w trakcie trwania choroby
    > mog? z?o?yae wypowiedzenie czy te? musze czekaae do czasu, kiedy
    > zwolnienie si? sko?czy i potem i?ae do pracy,.

    Mozesz zlozyc wypowiedzenie,
    zakaz wypowiadania umowy o prace w trakcie usprawiedliwionej
    nieobecnosci pracownika w pracy dotyczy tylko wypowiedzen skladanych
    przez pracodawce (art 41 kp)

    oczywiscie termin twojego wypowiedzenia bedzie biegl od chwili zlozenia go
    pracodawcy a nie od chwili powrotu do pracy,

    > W jakiej formie nale?y z?o?yae wypowiedzenie, czy mo?na to zrobiae wysy?aj?c
    > list z wypowiedzeniem, czy te? trzeba zrobiae to osobi?cie?

    Mozesz wyslac list,
    dla celow dowodowych najwygodniejsza jest forma listu poleconego za
    zwrotnym poswiadczeniem odbioru.

    > Czy pracodawca musi si? zgodziae na wypowiedzenie?

    nie,

    wypowiedzenie ma to do siebie, ze jest skuteczne niezaleznie od woli
    drugiej strony.

    Natomiast jezeli obie strony sa zgodne co do tego, ze chca sie rozstac -
    to najczescie nie wypowiada sie umowy ale rozwiaazuje sie ja za porozumieniem stron

    --
    Wojciech