  • 11. Data: 2005-02-25 18:37:48
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy na nieokreślony
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    news:cvnmpm$fc8$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie. Draństwo nie zależy od punktu widzenia. Draństwo jest po prostu
    > draństwem. W tym przypadku jest nim wymuszanie mniej korzystnych warunków
    > zatrudnienia grożąc wypowiedzeniem.

    No to ze mnie tez niezly dran jest (jesli chodzi o pracownikow najemnych).
    Niestety, pracobiorca na umowie o prace jest dla mnie takim samym
    "kontrahentem" jak kazdy inny. Jak kogos przyjmuje na umowe o prace (nigdy z
    wlasnej woli, czasami po prostu ktos jest w stanie to wynegocjowac), to po
    to aby generowal dla mnie zysk, a nie dla jego frajdy i dobrego samopoczucia
    psychicznego. Bo najbardziej to bym wolal nikogo nie zatrudniac i sam tez
    lezec do gory dupa, a kaska zeby sama doplywala. W przypadku zatrudniania
    kogokolwiek chodzi o zyski tego, kto zatrudnia. Umowa o prace jest
    "maksymalnie upierdliwa" dla mikro-firmy, z punktu widzenia zusowego i
    PIP'owego, urlopow, zwolnien lekarskich itd. A jak ktos z pracobiorcow tego
    nie rozumie i ma żale nie wiadomo o co, droga wolna, niech zaklada wlasna
    firme. Albo niech idzie do szarej strefy.

    marekz

  • 12. Data: 2005-02-25 18:55:32
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cvnria$i5u$1@nemesis.news.tpi.pl MarekZ
    <m...@w...irc.pl> pisze:

    > No to ze mnie tez niezly dran jest (jesli chodzi o pracownikow
    > najemnych). Niestety, pracobiorca na umowie o prace jest dla mnie takim
    > samym "kontrahentem" jak kazdy inny.
    Dla Ciebie może tak, ale to bez znaczenia, bo dla prawa jednak nie.

    > W przypadku zatrudniania kogokolwiek chodzi o zyski tego,
    > kto zatrudnia.
    I płacę tego, kto na te zyski pracuje.

    > Umowa o prace jest "maksymalnie upierdliwa" dla
    > mikro-firmy, z punktu widzenia zusowego
    To prawda.

    > i PIP'owego, urlopow, zwolnien
    > lekarskich itd. A jak ktos z pracobiorcow tego nie rozumie i ma żale
    > nie wiadomo o co, droga wolna, niech zaklada wlasna firme. Albo niech
    > idzie do szarej strefy.
    Bzdury. Ty pojmowaniem stosunków w świecie pracy tkwisz chyba we wczesnym
    kapitalizmie początku XIX wieku. Albo w feudalizmie może.
    Zrozum więc, że prowadzenie działalności gospodarczej nie jest przymusowe.
    Zatrudnianie pracowników też nie. Jest za to obwarowane przepisami prawa
    pracy. Jak się pracodawcy(?) nie podoba, nie rozumie czy też ma żale, to
    niech nikogo nie zatrudnia i tyra sam albo się zatrudni u kogoś. Droga
    wolna.
    Ale może wystarczy, bo to już off-topic jak się patrzy.

    Jotte

    marekz

  • 13. Data: 2005-02-25 19:44:43
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    >W wiadomości news:cvnoe0$2cs8$1@mamut1.aster.pl Scottos

    > Tak.

    > Nie. KP art. 33 (mówimy o umowie ponad 6 m-cy).

    > Po pierwsze - to co powyżej.
    > Po drugie - mając już podpisane rozwiazanie umowy o pracę za porozumieniem
    > stron wcale nie musi dotrzymać słowa i podpisać nowej umowy na czas
    > określony.

    Koleżanka jest zatrudniona razem z innymi pracownikami. Ponad 20-tu.
    Jest to starsza już rodzina prowadząca interes ponad 25 lat i niektórzy
    pracują tam od 20-lat. Firma prawdopodobnie musi się zamknąć w okresie do
    max 2 lat.
    Powody zdrowotne właścicieli i ich wiek.
    W momencie zwolnienia tej liczby pracowników z powodów pracodawcym, musieli
    by oni
    sprzedać swój właściwie cały dobytek na pokrycie zobowiązań odszkodowawczych
    dla pracowników.
    Niektórzy starsi pracownicy to rozumieją i chcą iść na rękę. Ale czy
    pracodawca nie wkopie
    się w inną kabałę.Fakt. Nie wypowiada umowy. Jest to rozwiązanie za
    porozumieniem.
    Mocno skomplikowane są przepisy a i orzeczenia sądów pracy trochę tu
    dokładają.
    A z draństwem to dajcie sobie spokój. To nie ta strona medalu.

    J.K.

  • 14. Data: 2005-02-25 19:48:15
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Dla Ciebie może tak, ale to bez znaczenia, bo dla prawa jednak nie.

    Oczywiscie masz racje, ale to jednak nie prawo kreuje rzeczywistosc. Prawo
    pracy jest niby w Polsce nastawione silnie na ochrone pracobiorcow. Ale czy
    tak wyglada praktyka ? Chyba raczej nie za bardzo. Wiec jakie tak naprawde
    *praktyczne* znaczenie ma w tym przypadku prawo ? Niewielkie ?

    > I płacę tego, kto na te zyski pracuje.

    Tak, przy czym jest to rzecz wtorna. Ale zgoda. Przy umowie o prace jednak,
    do tej placy trzeba jeszcze bardzo duzo "dokladac" przeroznym darmozjadom. I
    to wlasnie prawo stara sie mniej lub bardziej skutecznie pracodawce do tego
    zmuszac. Dlatego tak tego w praktyce unikam. Nigdy nie zostalem przekonany
    do zawarcia umowy o prace, przez jeczenie dotyczace ubezpieczenia
    spolecznego, przyszlej emerytury itp, bo wiem ile to w praktyce warte, a
    pracobiorca moze nie zdawac sobie z tego sprawy. Przekonywala mnie do
    zawarcia takiej umowy koniecznosc wykazania przez pracobiorce zdolnosci
    kredytowej dla banku (kredyty mieszkaniowe i konsumpcyjne), bo to taki
    relikt postkomunistyczny, ze pracownik najemny to najlepszy klient dla
    banku, a uznajac to za absurdalne, chcialem komus pomoc pokonac niezbyt
    inteligentne ograniczenia stosowane przez banki. Przy czym ja sobie zdaje
    sprawe, ze z punktu widzenia wielkiej firmy, moze byc korzystniejsze
    posiadania stalych, lojalnych pracownikow, z bogatym "socjalem" itd. Ja
    patrze z punktu widzenia mikro-firmy. I tego rodzaju zajec, gdzie nie wydaje
    sie tysiecy zl na szkolenia oraz jest zdecydowany nadmiar chetnych do
    zatrudnienia z wystarczajacymi kwalifikacjami (a raczej z wystarczajaca doza
    inteligencji), w stosunku do potrzeb.

    > Bzdury. Ty pojmowaniem stosunków w świecie pracy tkwisz chyba we wczesnym
    > kapitalizmie początku XIX wieku. Albo w feudalizmie może.

    Byc moze jest to i trafny zarzut. Bo na mysl o umowie o prace od razu
    wzbiera we mnie niechec. Umowy o dzielo rulez ;-)

> [...]
    > pracy. Jak się pracodawcy(?) nie podoba, nie rozumie czy też ma żale, to
    > niech nikogo nie zatrudnia i tyra sam albo się zatrudni u kogoś. Droga

    Troszeczke zaweziles wybor. Bo sa jeszcze inne mozliwosci, zeby ktos
    pracowal "za pracodawce", oprocz umowy o prace z tym kims. Wiele, wiele
    takich mozliwosci.

    > Ale może wystarczy, bo to już off-topic jak się patrzy.

    Dobra masz racje, to na ewentualna kolejna odpowiedz, juz nie odpisze.

    pozdrawiam i dzieki za wymiane pogladow, marekz

  • 15. Data: 2005-02-25 20:04:52
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cvnvmj$492$1@nemesis.news.tpi.pl MarekZ
    <m...@w...irc.pl> pisze:

    > pozdrawiam i dzieki za wymiane pogladow, marekz
    Mnie również było miło.

    Jotte

  • 16. Data: 2005-02-25 22:31:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cvnvg3$3hc$1@nemesis.news.tpi.pl J.K. <k...@o...pl>
    pisze:

    > W momencie zwolnienia tej liczby pracowników z powodów pracodawcym,
    > musieli by oni
    > sprzedać swój właściwie cały dobytek na pokrycie zobowiązań
    > odszkodowawczych dla pracowników.
    (..)
    > A z draństwem to dajcie sobie spokój. To nie ta strona medalu.

    To o co Ci właściwie chodzi? Bo piszesz tak:
    <cit>
    Czy można mu formalnie zarzucić kombinowanie?
    Bo jest to przecież działanie chyba na niekorzyść pracownika
    </cit>
    Więc to w końcu mili staruszkowie czy kombinatorzy działający na niekorzyść
    pracownika?
    A może to ty kombinujesz?

    Jotte