  • 1. Data: 2004-12-28 13:18:52
    Temat: wypowiedzenie pracy ??
    Od: "nomi" <z...@t...pl>

    w jaki sposób można wypowiedziec umowe o prace aby nie trzeba było czekać
    "przepsowych" 3 -mcy??
    odpada za porozumieniem stron, szef rzez złośliwosc sie nie zgodzi.
    znalazlem ciekawa dobrzepłatną pracę ale mam m-c na zrezygnowanie ze starej
    a zalezy mi na wpisie w świadectwie pracy,
    jutro jade na kolejna rozmowe do nowej firmy i musze sie okreslic.
    prosze grupowiczów o pomoc

    gp

  • 2. Data: 2004-12-28 14:21:35
    Temat: Re: wypowiedzenie pracy ??
    Od: "nomi" <z...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "nomi" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    > starej
    >
    > 1. Negocjuj jeszcze raz...
    > 2. Jezeli w nowej firmie nie chca na Ciebie poczekac, to moze warto sie
    > zastanowic co bedzie kiedys?
    > 3. Ostatecznie zastanow sie nad konsekwenacjami i wal z grubej rury - nie
    ma
    > firm doskonalych, prawda?
    >
    > Pozdrawiam
    > LG

    co przez to rozumiesz??

    wpis do papierow zostanie jesli odejde od reki
    a to moze kiedys zawazyc
    nie ma na to jakiegos precedensu??
    gp

  • 3. Data: 2004-12-28 15:06:32
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2004-12-28 15:29:49
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > starej
    > a zalezy mi na wpisie w świadectwie pracy,
    > jutro jade na kolejna rozmowe do nowej firmy i musze sie okreslic.

    Ty byś na pewno bezwzględnie wymagał stosowania okresu wypowiedzenia w
    sytuacji odwrotnej. Nie ma tu chyba żadnej możliwości prawnej.

    Może idź do szefa szefa (jeśli jest).
    Może przypomnij sobie wszystkie naruszenia praw pracowniczych, sanitarnych,
    bhp, finansowych i jakie Ci jeszcze przyjda do głowy i poinformuj, że Tobie
    się nie spieszy, chętnie jeszcze poczekasz żeby zobaczyć te wszystkie
    kontrole ;)

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2004-12-28 16:26:19
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Beniamin napisał(a) w wiadomości

    > Nie ma tu chyba żadnej możliwości prawnej.

    Może jest:
    Trzeba złożyć oświadczenie pracodawcy w trybie art. 55 paragraf 1 z indeksem 1
    kp. Następuje wtedy fikcja wypowiedzenia przez pracodawcę - 55 paragraf 3 kp - a
    więc ze świadectwa będzie wynikać iż do pracodawca wypowiedział umowę.
    O ile było cokolwiek co można uznać za naruszenie podstawowych obowiązków
    pracodawcy: na przykład opóźnienie w wypłaceniu wynagrodzenia, naruszenie
    przepisów bhp, lub coś innego sprawa jest czysta i pracodawca nic nie może
    zrobić.
    I ile był to bardzo grzeczny pracodawca to grozi ci sprawa o odszkodowanie -
    art. 61 z indeksem 1 kp do wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia. Ale nawet w
    takiej sytuacji świadectwo pracy masz takie jakby to pracodawca wypowiedział
    umowę. Pracodawca musiałby być bardzo uparty by domagać się odszkodowania i
    zapewne tego nie będzie robił.

    --
    JOHNSON :)

    -- :)