  • 1. Data: 2002-06-27 09:52:01
    Temat: wypowiedzenie dzierżawy
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    Wiatjcie,
    mam taka sprawe:
    Dzierżawie troche gruntu i kiosk na nim. Podpisalam umowe dzierżawy do konca
    2003r. z zapisem w tej umowie że można ja wypowiedziec w kazdej chwili z
    okresem wypowiedzenia równym 3 mieisišce. Interes "nie idzie" wiec
    wypowiadam te umowe. A wła?ciciel działki i kiosku mowi mi że umowy zawartej
    na czas okreslony nie można wypowiedziec i mowi tez ze moge interes zamknac
    a czynsz dzierżawny i tak do końca 2003r. muszę mu płacić, a on wsze?niej
    gruntu i kiosku odemnie nie przejmie. Czy ON rzeczywiscie ma racie?
    Jesli wiecie jak to jest na napiszcie, prosze.
    Z gory dziekuje za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam
    Teresa

  • 2. Data: 2002-06-27 16:38:42
    Temat: Re: wypowiedzenie dzierżawy
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > gruntu i kiosku odemnie nie przejmie. Czy ON rzeczywiscie ma racie?
    > Jesli wiecie jak to jest na napiszcie, prosze.

    Sprawa nie jest do końca jednoznaczna.
    Zasadniczo takie zastrzeżenie w umowie zawartej na czas oznaczony jest
    bezskuteczne.
    Jednak np. w jednym orzeczeniu SN można przeczytać, że "nie ma przeszkód,
    ażeby strony wprowadziły do umowy dzierżawy, również zawartej na czas
    oznaczony, możliwości jej wypowiedzenia w razie zajścia określonej w tej
    umowie przyczyny" Tylko, że w tym przepadku nie było chyba w umowie mowy o
    ewentualnej przyczynie wypowiedzenia umowy.

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-06-28 13:14:11
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

> [...]
    > umowie przyczyny" Tylko, że w tym przepadku nie było chyba w umowie mowy o
    > ewentualnej przyczynie wypowiedzenia umowy.

    Dzięki za zdanie,
    zaczynam się dogadywać z wydzierżawiającym. Chyba zrozumiał, ze ma do
    czynienia z osoba co zarabia na życie a nie z organizacja biznesowa. I
    raczej rozejdziemy się w zgodzie.
    Pozdrawiam
    Teresa

  • 4. Data: 2002-06-28 15:45:18
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaczynam się dogadywać z wydzierżawiającym. Chyba zrozumiał, ze ma do
    > czynienia z osoba co zarabia na życie a nie z organizacja biznesowa. I

    To oczywiście rozwiązanie najlepsze z możliwych.

    pozdr.
    T.