  • 1. Data: 2003-10-01 20:35:00
    Temat: wypadek
    Od: "Majka" <m...@w...pl>

    PILNIE PROSZĘ O POMOC!!!!
    Czy osoba wsiadając ( poraz pierwszy) do samochodu prowadzonego przez
    znajomego, będącego osobą dorosłą powinna pytać go czy posiada prawo jazdy,
    nawet w sytuacji gdy widziała go kilkakrotnie za kierownicą? Czy brak
    takiego zapytania ze strony pasażera można potraktować jako niedołożenie
    należytej staranności ( winę) i czy taka sytuacja może stanąć u podstaw
    obniżenia odszkodowania przez ubezpoieczyciela na podstawie przyczynienia
    się poszkodowanego do powstania szkody?

    --
    Kasia F

  • 2. Data: 2003-10-01 21:18:17
    Temat: Re: wypadek
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Majka" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > należytej staranności ( winę) i czy taka sytuacja może stanąć u podstaw
    > obniżenia odszkodowania przez ubezpoieczyciela na podstawie przyczynienia

    Kurde, to już doszło do tego, że wsiadając do autobusu mam żądać od kierowcy
    okazania prawa jazdy.

  • 3. Data: 2003-10-02 09:24:42
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > należytej staranności ( winę) i czy taka sytuacja może stanąć u podstaw
    > obniżenia odszkodowania przez ubezpoieczyciela na podstawie przyczynienia

    Idac tokiem myslenia ubezpieczyciala to kazde wejscie do samochodu ktory
    prowadzi
    ktos inny bedzie mozna uznac za przyczynienie sie do powst szkody.
    Malo tego. Jesli zlamiemy noge na chodniku to tez przyczynilismy sie do tego
    bo przeciez moglismy isc druga strona ulicy albo po prostu nie wychodzic z
    domu...-ale co
    jesli w domu spadniemy ze stolka- to proste: nie trzeba bylo siedziec (bo
    przyczynimy sie do powstania szkody)
    w domu tylko wyjsc na spacer po chodniku... ;-)))

    MSZ totalna bzdura, chociaz sprytnie sformulowana. Na szczescie w KC
    istnieja klauzule generalne typu zasady
    wspolzycia spolecznego..

    Co mysla na ten temat inni grupowicze?

  • 4. Data: 2003-10-02 15:38:41
    Od: "Adam Keller" <a...@N...gazeta.pl>

    Majka <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > należytej staranności ( winę) i czy taka sytuacja może stanąć u podstaw
    > obniżenia odszkodowania przez ubezpoieczyciela na podstawie przyczynienia

    bez wątpienia przyda się tu pomoc prawna
    może www.wypadki.ig.pl

  • 5. Data: 2003-10-02 16:47:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem nie. Ubezpieczyciel musiałby dowieść, że osoba ta wiedziała o
    tym, że kierujący nie ma prawa jazdy.