  • 1. Data: 2004-05-16 19:43:37
    Temat: wynagrodzenie w czsie choroby ??
    Od: "onasis" <o...@a...pl>

    witam wszystkich

    bardzo bym prosił kogoś kto się zna na tym temacie o podesłanie w jaki
    sposób oblicza się wynagrodzenie osoby będącej 5 dni na chorobowym??

    odrazu powiem ze średnie wynagrodzenie "na rękę" za ostatnie 6 miesięcy
    wynosi 2000zl.

    mój pracodawca dosyć enigmatycznie to tłumaczy ze wynagrodzenie oblicza się
    w następujący sposób

    2000 dzielę przez ilość dni w danym miesiącu (30) mnoży przez 80% oraz przez
    ilość dni choroby (5) z czego oblicza się przysługuje pieniędzy za 5 dni
    choroby

    następnie 2000 dzieli przez ilość dni roboczych (22) w danym miesiącu mnoży
    przez ilość dni przepracowanych (17) otrzymuje w ten sposób ile jest do
    zapłacenia za dni przepracowane

    dodaje obydwie te kwoty i otrzymuje moją wypłatę.

    czy sposób obliczenia jest PRAWDZIWY ??????
    czy jest on na jakiejś stronie internetowej podany gdzie mogę go zobaczyć
    ?????
    a jeśli jest on nieprawdziwy to proszę jeszcze raz o przesłanie mi sposobu
    obliczania mojego wynagrodzenia za ten przykładowy miesiąc

    wielkie dzięki za pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-16 19:51:52
    Temat: Re: wynagrodzenie w czsie choroby ??
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "onasis" <o...@a...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c88ftf$7h4$1@news.onet.pl

    http://www.vulcan.edu.pl/doradca/17/zasilek.html

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) pogoda nie jest tu najgorsza. W tamtym tygodniu padało tylko

  • 3. Data: 2004-05-16 21:03:32
    Od: "onasis" <o...@a...pl>

    jest to juz coś za co wielkie dzieki ale to dopiero połowa mojego
    wynagrodzenia ( ta za czas nieobecności) niestety nienatknąłem się na nic o
    kwocie jaką powinienem dostać za przepracowany czas :(

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-05-17 05:06:24
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "onasis" o...@a...pl napisał(a)
    w news'ie: news:c88kj9$2dk$1@news.onet.pl

    > jest to juz coś za co wielkie dzieki ale to dopiero połowa mojego
    > wynagrodzenia ( ta za czas nieobecności) niestety nienatknąłem się na
    > nic o kwocie jaką powinienem dostać za przepracowany czas :(

    Sądzę, że obliczanie tego zależne jest od formy
    wypłaty, tzn. czy płacone masz za godziny, akord
    lub czy jest to stała, miesięczna pensa?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Uśmiechnij się... jutro będzie Lepper."

  • 5. Data: 2004-05-17 05:10:03
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "onasis" o...@a...pl napisał(a)
> [...]

    Sądzę, że obliczanie tego zależne jest od formy
    wypłaty, tzn. czy płacone masz za godziny, akord
    lub czy jest to stała, miesięczna pensja?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Bezinteresowna przyjaźń może istnieć tylko

  • 6. Data: 2004-05-18 21:38:12
    Od: "onasis" <o...@a...pl>

    > Sądzę, że obliczanie tego zależne jest od formy
    > wypłaty, tzn. czy płacone masz za godziny, akord
    > lub czy jest to stała, miesięczna pensja?.

    Jest to stała miesięczna pasja.
    Od niczego niezależna.

  • 7. Data: 2004-05-19 06:07:59
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "onasis" <o...@a...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8dvc2$k1o$1@news.onet.pl

    > Jest to stała miesięczna pasja.
    > Od niczego niezależna.

    Nie potrafię Ci powiedzieć jak to się liczy, ale robiłem
    to RAKS'em. Przy Twoich, przykładowych, 2000 PLN
    za 5 dni chorobowego należy się 333,60 (nie pamiętam)
    , a "normalnej" wypłaty jest 2000-333,60=1666,40.
    Tak to w uproszczeniu wychodzi. Nic nie tracisz mimo,
    że chrobowe to 80% płacy, ale z tej kwoty nie są
    potrącane jakieś tam składki_podatki(?).

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Kupiem musk - Lech W."

  • 8. Data: 2004-05-19 21:51:57
    Od: "onasis" <o...@a...pl>

    a czy możesz powiedzieć ile wyszło tobie za dni kiedy byłem w pracy tak jak
    to jest w programie RAKS.

    dzieki i pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-05-21 12:33:54
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "onasis" <o...@a...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8gkhn$j54$1@news.onet.pl

    > a czy możesz powiedzieć ile wyszło tobie za dni kiedy byłem w pracy tak
    > jak to jest w programie RAKS.

    Mogę Ci wyliczyć dokładniej, ale program ten oblicza
    z dochodu brutto (6 m-cy) i potrzebne są do tego
    koszty uzyskania przychodu - czy standardowe czy nie?.
    Tzn. czy pracujesz w miejscowości w której mieszkasz
    czy gdzieś dojeżdżasz i czy pracujesz w jednej firmie
    czy w kliku?. (podatek)
    Gdy mi to podasz to w poniedziałek podam Ci "wynik".

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.