eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[wspólnota mieszkaniowa] zmiana przeznczenia lokalu, stawki czynszu › [wspólnota mieszkaniowa] zmiana przeznczenia lokalu, stawki czynszu
  • Data: 2005-03-01 16:46:33
    Temat: [wspólnota mieszkaniowa] zmiana przeznczenia lokalu, stawki czynszu
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam dwa pytania do znających się na prawie mieszkaniowym:

    1. Jestem właścicielem lokalu w budynku zarządzanym przez wspólnotę, kilka
    lat temu za zgodą wspólnoty i odnośnych władz budowlanych zmieniłem
    przeznaczenie mojego lokalu na użytkowy (gabinet i biuro). Obecnie zarządca
    (administrator) usiłuje wymóc na mnie podniesienie stawek czynszu i
    remontowej z tej tylko racji, że mój lokal ma charakter użytkowy, mimo że
    dotąd płaciłem jak wszyscy:
    - czy ma do tego podstawę prawną?
    - czy miałby takie w momencie wystąpienia przez właściciela lokalu o zgodę
    na zmianę przeznaczenia lokalu?

    2. Na elewacji budynku, również za zgodą zarządu wspólnoty, umieściłem
    reklamę mojej działałności gospodarczej oraz - przy wejściu na klatkę
    schodową - szyld (wymagany przez ustawę o działalności gospodarczej):
    - czy wspólnota ma prawo zażądać ode mnie opłat za reklamy i/lub szyld, a
    jeśli tak, to w jakim trybie?
    - w jaki sposób ustala się stawki za takie opłaty?
    - czy reklama umieszczona w moim oknie - wewnątrz lokalu, ale za szybą -
    będzie traktowana na tej samej zasadzie, co reklama na elewacji?

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi i sugestie

    T.