eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar › wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar
    From: "jacQ" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem -
    fotoradar
    Date: Sat, 27 May 2006 12:17:53 +0200

    witam
    przejzalem posty na grupie, wyluskalem te dotyczace zdjec z fotoradaru, ale
    nie znalazlem odpowiedzi na moje watpliwosci:
    dostalem listem poleconym jako wlasciciel pojazdu, wezwanie ze strazy
    miejskiej (drugi koniec Polski) do "wskazania osoby, ktora kierowala
    pojazdem w w/w miejscu i czasie"
    w zwiazku z wykroczeniem z art.97 KW
    Powolali sie na :
    -art.12 ust. 1 pkt 5 ustawy o strazach gminnych
    -rozporzadzenie rady ministrow w sprawie zakresu i sposobu wykonywania przez
    straznikow gminnych niektorych czynnosci
    -art.78 ust.4 ustawy prawo o ruchu drogowym
    W zalaczeniu:
    -kopia swiadectwa legalizacji pierwotnej "fotoradaru"
    -raport ze zdjeciem pojazdu i kierujacego oraz info o przekroczeniem o 42 km
    predkosci dozwolonej
    -oswiadczenie o danych osobowych - do wypelnienia

    Wzywaja mnie abym :
    a) jako kierujacy mam wypelnic zalaczone oswiadczenie i przyznac sie w nim
    do popelnienia wykroczenia,
    b) jezeli sprawca jest inni to mam wskazac komu powierzylem pojazd w
    oznaczonym czasie (art.78 ust.4 ustawy prawo o ruch udrogowym) i w w/w
    zalaczniku mam podac dane kierujacego,
    c) jezeli kierowca byl czlonkiem rodziny lub osoba znana to moze on
    skorzystac z p. a) i przyznac sie do wykroczenia na w/w oswiadczeniu
    d) w przypadku zaniechania obowiazku z p a), jako wlasciciel pojazdu (art.
    65 par.2 KW w zw. z art. 78 ust.4 ustawy prawo o ruchu drogowym) bedzie
    zlozony wniosek o ukaranie mnie do SG

    pytanie 1
    czy straz miejska ma prawo wysylac w/w wezwania, ewentualnie przy moim
    zaniechaniu kierowac sprawy do SG ?
    pytanie 2
    Jezeli ich dzialanie jest bezprawne to na co sie powolac ?
    pytanie 3
    jezeli kierujacym bylem ja ale zdjecie jest malo czytelne, co robic aby
    rozwiazanie bylo najmniej dotkliwe dla mnie i mojej kieszeni ?

    jacq