  • 11. Data: 2003-04-17 08:03:26
    Temat: Re: ważne zobowiązanie spłaty?
    Od: g...@p...onet.pl

    To jeszcze ja:-))
    Powtorze jeszcze czesc z ostatniego postu mojego-jestem ciekaw co pan sadzi na
    ten temat:

    > Siostra chcąc sprzedać działkę może ją podarować mężowi, który następnie ją
    >
    > -no tak to moze byc sprytny wybieg tyle ze jak tak zrobi to wowczas mozna tez
    > to potraktowac jako sposob na unikniecie na wywiazanie sie ze zobowiazania-i
    > wydaje sie ze wowczas na tej podstawie mozna sadownie cos wskorac......?

    I co ,mozna cos na tej podstawie probowac robic w razie czego?,moze z wlasnej
    praktyki zna ne sa takie sytuacje Panu?

    Jeszcze cos z nieco innej beczki.
    Sytuacja materialna kolegi nie jest najlepsza a jego siostry w glównie z tytulu
    uzykowania owej ziemi bardzo dobra,czy opierajac sie na zobowiazaniu(choc
    bezposredniego zwiazku w tym kontekscie to nie ma) lub na innej podstawie
    kolega moze sie starac o jakis rodzaj pomocy finansowej z jej strony nalozony
    prawnie?Jakie warunki musialyby byc spelnione?

    Ponownie dzieki

  • 12. Data: 2003-04-17 20:08:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | I co ,mozna cos na tej podstawie probowac robic w razie czego?,moze z
    wlasnej
    | praktyki zna ne sa takie sytuacje Panu?

    Moim zdaniem nic.

> [...]
    nalozony
    | prawnie?Jakie warunki musialyby byc spelnione?

    Starać to się on oczywiście może. Niech napisze do niej petycję i zaangażuje
    miejscowego proboszcza. Jednak, jeśli siostra nie wykarze dobrej woli, to
    raczej nie widzę większej szansy.

    Jedyną szansą była by instytucja zachowku. Czy rodzice żyją? Jeśli nie, to
    darowizna w pewnych sytuacjach zalicza się do spadku i zachowku. Więcej
    znajdziesz w kodeksie cywilnym. Dokąd żyja rodzice, to w mojej ocenie nie ma
    żadnych szans na cokolwiek.

  • 13. Data: 2003-04-18 06:37:28
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > znajdziesz w kodeksie cywilnym. Dokąd żyja rodzice, to w mojej ocenie nie ma

    -Rodzice nie zyja,ciekawe czy ta sytuacja o ktorej od poczatku pisalem moglaby
    sie do takich "zachowkowych" zaliczyc i co faktycznie moznaby bylo zrobic...?

    Dzieki

  • 14. Data: 2003-04-22 06:30:05
    Od: g...@p...onet.pl

    -to moze chociaz konkretniejsze wskazowki na co szczegolnie zwrocic uwage
    szukajac w kodeksie.?:-))