  • From: "XYZ" <x...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: watek o dostepie do drogi publicznej i szerokosci dojazdu
    Date: Thu, 29 Mar 2007 10:59:12 +0200

    Hej

    Wydaje się, że ciekawy wątek pojawił się w sieci na
    http://www.geoforum.geodezja.pl/read.php?1,7883

    "Kupiłam działkę rolną na gruntach klasy VI przeznaczonych pod zabudowę
    jednorodzinną. Zgodnie u aktem notarialnym i wpisach w KW, kupiłam działkę z
    prawidłowo wyznaczoną drogą dojazdową. Droga dojazdowa to służebność działki
    specjalnie wydzielnej jako dojazd do 5 działek powstałych w wyniku podziału
    dużej nieruchomości; szerokość 4 m.
    Podział został zrobiony w 1994 r. zgodnie z obowiązującymi wtedy
    przepisami.Decyzja o podziale oraz mapa geodezyjna mają wszelkie niezbędne
    podpisy i pieczątki urzedowego architekta oraz Urzędu Dzielnicy.
    Od 1994 roku właściciela zmieniło 4 z 5 działek. Nikt z nowych właściclei
    nie starał się do chwili obecnej o warunki zabudowy (nie ma aktualnego MPZ).
    Jako pierwsza chciałam złożyć w UDz wniosek o wydanie warunków zabudowy, ale
    już na etapie przyjmowania wniosku, pani urzędniczka poinformowała mnie, że
    mój wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie.
    Jedyny powód, to to , że w 1997 roku zmieniły się przepisy i droga dojazdowa
    do działki nie spełnia aktualnych wymogów prawnych; jest za wąska.
    PYTANIE NR 1:Czy musimy poszerzać drogę i dostosowywać ję do zmienionych
    przepisów?"

    Sprawa wydaje się rozwojowa, bo przepisy jak zwykle się nie wspomagają.
    Może ktoś może pomóc Internautce?

    SIM