    From: "Kuba" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uzywanie znaku towarowego YouTube.com
    Date: 13 Sep 2007 11:14:19 +0200

    Witam,

    Mam do Was pytanie. Stanalem przed problemem kontaktu z molochem, moloch
    odpowiada wymijajaco, eby skontaktowac sie z prawnikiem... ale ja molochem nie
    jestem zeby to moc robic :) wiec moze Wy mi pomozecie.

    W regulaminie YouTube jest zapis:
    "11.1 (..) wszelkie inne treści znajdujące się w Witrynie Internetowej, w tym
    m.in. (..) grafika (...) oraz elementy interaktywne Witryny Internetowej
    (&#8222;Treści YouTube") należą do lub są licencjonowane przez YouTube oraz są
    przedmiotem praw autorskich, praw ochronnych na znaki towarowe oraz innych praw
    własności intelektualnej YouTube lub licencjodawców YouTube."
    "11.2 Treści YouTube nie mogą być pobierane, kopiowane, powielane,
    rozpowszechniane, przekazywane, nadawane, wyświetlane, sprzedawane, nie mogą
    być przedmiotem licencji ani innej eksploatacji na jakiekolwiek potrzeby bez
    uprzedniej pisemnej zgody YouTube lub licencjodawców YouTube. YouTube zastrzega
    wszystkie prawa, których nie udzieliła w sposób wyraźny do Treści YouTube."

    No. I chodzi mi o logo YouTube, ktore ma znaczek TM.
    Wedlug zapisow regulaminu moge na YouTube wlozyc filmik reklamowy mojego
    przedsiębiorstwa. Chcialbym potem link do tego filmiku umiescic na papierowych
    ulotkach ktore sobie wydrukuje, a obok linku czarno bialo czerwone logo
    YouTube, zeby ludzie na pierwszy rzut oka wiedzieli do czego to link. Czy moge
    to zrobic ? Czy bedzie to juz nadurzycie loga ?

    Widzialem wielokrotnie np. uzywanie loga Intela na ulotkach reklamowych
    jakiegos komputera w ktorym jest procesor intela i od spodem napis ze znaki
    towarowe zostaly uzyte wylacznie w celach informacyjnych i sa wlasnoscia ich
    wlascicieli czy jakos tak. Czy ja tez moge tak zrobic ? Czy nie ? Jesli moge -
    jaka jest podstawa prawna takiego zachowania ?
    Prosze o pomoc madrzejszych ode mnie :)

    pozdrawiam,
    Kuba