    From: "piotr" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: utrudnianie kontaktów z dzieckiem
    Date: Sun, 3 Aug 2003 14:14:58 +0200

    Witam

    Mam problem i proszę o pomoc. Otóż mam 4 letniego syna który zamieszkuje ze
    swoją matką. Z kobietą tą nie zawarłem związku małżeńskiego. Na początku
    mieszkaliśmy razem, ale później wszystko się rozpadło z jej winy. Od dwóch
    lat nie mieszkamy razem. Do niedawna matka dziecka nie utrudniała mi
    kontaktów z synem. Mogłem się z nim spotykać kiedy tylko chciałem. Od
    pewnego czasu jednak kontakty moje z synem zostają przez nią ograniczane do
    jednego dnia w tygodniu. Prawdopodobnie jest to wynikiem chęci poukładania
    sobie przez nią życia od nowa. Zauważyłem, że mój syn zaczął mówić na jej
    nowego partnera "tatuś" co mi sie mocno nie podoba. Zauważyłem również, że
    matka dziecka prawdopodobnie wpaja synowi negatywne nastawienie do mojej
    osoby. Jedna z sytuacji która każe mi tak przypuszczać wyglądała
    następująco. Przyszedłem po dziecko. Ono mówi nie chę iść z tobą. Gdy już
    miałem odejść z kwitkiem, a matka wzięła go na ręce, on zapytał ją na ucho,
    czy może iść z tatą?.
    W tej sytuacji postanowiłem złożyć wniosek do sądu o uregulowanie kontaktów
    z synem. I tu mam problem. Napisałem w jakich dniach chciałbym się z synem
    widywać. Czy mam napisać również o wakacjach i feriach zimowych? Chciałbym
    również zabezpieczyć kontakt z dzieckiem w sytuacjach innych imprez
    rodzinnych (np. ślub brata, komunia, święta...itp) gdy nie będzie to
    wypadało akurat w dzień wyznaczony przez sąd. Jak to ująć i napisać? W
    związku z podejżeniem o indoktrynacje chciałbym wnioskować również o badania
    w RODK . Czy to dobry pomysł i czy można w takim wniosku to umieścić?

    Za wszelkie wypowiedzi, porady i sugestie z góry serdecznie dziękuję i
    proszę o pomoc.
    pozdrawiam
    Piotr