    From: "Amon_Tea" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ..utrata prawa jazdy..
    Date: Mon, 7 Mar 2005 10:29:25 +0100

    Utracilem prawo jazdy w wyniku prowadzenia auta w stanie nietrzezwosci oraz
    spowodowania drobnej kolizji (uszkodzenie słupka metalowego, znacznie
    bardzej auta).
    Dostalem z tego tytulu:
    - wyrok nakazowy (Sąd Grodzki) na mocy art.93§ 1 i 2 Kpw,
    - wyrok z sądu karnego, art. 178a § 1 k.k.

    Prawa jazdy pozbawiono mnie na 3 lata. Był to pierwszy i jedyny mój tego
    typu wybryk.
    Nie byłem wcześniej karany, jako kierowca nie miałem "na koncie" zadnego
    wykroczenia, mandatu, zero utraconych punktów karnych.Do winy przyznałem się
    dobrowolnie, kilka dni po zajsciu, sprawa odbyła się zaocznie w dośc szybkim
    tempie (niecałe2 miesiace).

    Pytania mam dwa:
    1- Z tego, co jestem zorientowany - przysługuje mi możliwość rozłożenia
    spłaty na raty.
    Czy wnioski o rozłożenie muszę złożyć oddzielnie do obydwu sądów?
    2 - Czy istnieją możliwości skrócenia czasu oczekiwania na ponowna
    mozliwosc zrobienia prawa jazdy,
    jako ze jestem dlugotrwale bezrobotny, a mam mozliwosc pracy jako
    kierowca.?

    Z partyjnym pozdrowieniem ;)
    Amon.