  • 1. Data: 2003-03-10 18:04:19
    Temat: uslugi w TPsa.. jak to jest ?
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam !
    Mam zamiar udac sie do TPsy (tfuu) w celu zlozenia pisma (skargi) co do jakosci
    swiadczonych uslug. Chodzi mi konkretnie o to, ze mam telefon na
    tzw. "PeCeeMce" i przez to ch..ne urzadzenie mam obnizony transfer na modemie
    conajmniej o polowe, natomiast oplata za polaczenia niezmieniona. Pani w BOKu
    poinformowala mnie, ze moze byc taka sytuacja, ze nie ma "wolnych" par w kablu
    i nie ma mozliwosci zmiany tego; na pytanie o obnizenie oplaty o polowe
    uslyszalem smiech...
    Jak to wyglada ze strony prawa ? W jaki sposob moge dochodzic tego i czy mam
    jakies szanse ?
    Pozdrawiam serdecznie
    Janusz

  • 2. Data: 2003-03-10 18:13:35
    Temat: Re: uslugi w TPsa.. jak to jest ?
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > uslyszalem smiech...
    > Jak to wyglada ze strony prawa ? W jaki sposob moge dochodzic tego i czy

    obawiam sie ze mozesz sobie darowac skargi, bo na co sie bedziesz skarzyl?

    czy gdziekowliek w umowie z tpsa masz moze wzmianke o swiadczeniu uslug z
    zakresu transferu danych?
    czy oni gwarantuja ci gdziekowliek jakikoliek transfer?
    oni swiadcza uslugi z zakresu polaczen glosowych, a te masz bezproblemowe

  • 3. Data: 2003-03-10 18:40:57
    Od: "Maciej Muran" <_...@m...pl>

    Użytkownik
    > Jak to wyglada ze strony prawa ? W jaki sposob moge dochodzic tego i czy
    > mam jakies szanse ?

    Jeśli nie zastrzegałeś, że stacja telefoniczna ma służyć do transmisji
    danych - nic nie zrobisz - poza tym dostałbyś wtedy sygnał na 'czystej'
    parze.
    A tak w ogóle to TPSA gwarantuje szybkość 9600, więc się ciesz, że masz te
    28800 ;P
    Ale wniosek o zmianę PCM na czystą parę możesz złożyć. Najwyżej komuś innemu
    bedzie modem wolniej pracował...

    --
    M.M.

  • 4. Data: 2003-03-10 18:47:20
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > czy oni gwarantuja ci gdziekowliek jakikoliek transfer?
    > oni swiadcza uslugi z zakresu polaczen glosowych, a te masz bezproblemowe

    W TePsie wiedza, ze tak jest (ograniczenie transferu o polowe), to w imie czego
    oplaty nie sa proporcjonalne ?

  • 5. Data: 2003-03-10 18:53:15
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > 28800 ;P
    > Ale wniosek o zmianę PCM na czystą parę możesz złożyć. Najwyżej komuś innemu

    Gdy staralem sie o telefon - nie mialem jeszcze nawet komputera o modemie nie
    wspominajac... wiec wtedy o transferze nie myslalem. A czasy sie zmieniaja,
    tylko jak widac nie wszedzie (w TPsie NIE)

  • 6. Data: 2003-03-10 18:55:47
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik j...@p...onet.pl napisał:
    > W TePsie wiedza, ze tak jest (ograniczenie transferu o polowe), to w imie czego
    > oplaty nie sa proporcjonalne ?

    w imie tego, że oni oferują dostęp do internetu, a nie dostęp do
    internetu z prędkością 56kbps, rozumiesz? jak będzie 9600 to też będzie
    dobrze.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2003-03-10 19:16:08
    Od: "Maciej Muran" <_...@m...pl>

    Użytkownik
    > Gdy staralem sie o telefon - nie mialem jeszcze nawet komputera o modemie
    > nie wspominajac... wiec wtedy o transferze nie myslalem. A czasy sie
    > zmieniaja, tylko jak widac nie wszedzie (w TPsie NIE)

    Ja Cię doskonale rozumiem, bo sam przez jakiś czas cierpiałem na PCM :)
    Ale naprawdę nic nie zrobisz, poza zmianą operatora...
    Pisz wniosek. A nuż znajdzie się dla Ciebie jakieś rozwiązanie? O braku par
    telepsy gadają od dziesiątek lat - tak już im zostało :P
    No ale to już NTG.

    --
    M.M.

  • 8. Data: 2003-03-11 08:32:18
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...tb.onet.tb.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi konkretnie o to, ze mam telefon na
    > modemie
    > BOKu

    > obawiam sie ze mozesz sobie darowac skargi, bo na co sie bedziesz skarzyl?

    Niestety tak, żadna skarga nie pomoże. Mozesz grzecznie poprosić z zmianę
    łacza i jak będa tzw. "mozliwosci techniczne" to ci PCM zlikwidują.

    > czy gdziekowliek w umowie z tpsa masz moze wzmianke o swiadczeniu uslug z
    > zakresu transferu danych?

    Oczywiście! Jest to element tzw. Usługi powszechnej (Prawo telekomunikacyjne
    art. 49)

    > czy oni gwarantuja ci gdziekowliek jakikoliek transfer?

    Niestety zgodnie z normami gwarantowane musi być 9600 bo taka jest nominalna
    przepustowość standardowego łącza telefonicznego.

    Telesfor Baudot (T...@p...tb.onet.tb.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 9. Data: 2003-03-11 10:48:41
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Telesfor Baudot wrote:

    > Oczywiście! Jest to element tzw. Usługi powszechnej (Prawo
    > telekomunikacyjne art. 49)

    Jestem ciekaw podstawy prawnej do zaliczenia dostępu do internetu do
    usług powszechnych. Gdyby to była prawda byłbym zachwycony.

  • 10. Data: 2003-03-11 12:07:43
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Od 1 kwietnia 2003 ma to wyglądać tak: (z Regulamiu świadczenia
    telekomunikacyjnych usług powszechnych przez TP S.A.)

    Dział II, paragraf 4, punkt 4)
    usługi transmisji danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów,
    ----

    A tak na marginesie to jest jeden ciekawy punkt:
    Dział IV, rozdział 4, paragraf 30, pkt 1)
    W przypadku stwierdzenia przez TP, że z należącego do Abonenta urządzenia
    końcowego generowane są połączenia, których natężenie może spowodować
    zagrożenie płatności za usługi, TP telefonicznie powiadamia o tym fakcie
    Abonenta. W przypadku otrzymania od Abonenta potwierdzenia, że powyższe
    połączenia odbywają się bez jego wiedzy i zgody lub gdy powiadomienie
    Abonenta nie jest możliwe, TP ma prawo ograniczyć lub zawiesić świadczenie
    usług.
    2) TP zniesie powyższe ograniczenie lub przywróci świadcenie usłgu
    niezwłocznie po uzyskaniu od Abonenta wiarygodnego potwierdzenia, że
    połączenia, o których mowa w ust. 1, są generowane za jego zgodą.
    ----

    Czyżby ukłon w stronę problemu dialerów? :)
    Tylko mi nie mówcie, że z rachunkiem od tpsy nie dostaliście nowego
    regulaminu ;P

    pozdrawiam
    Alek

    P.S. Mam nadzieję, że dużo literówek nie zrobiłem :)