  • 1. Data: 2003-10-31 09:16:46
    Temat: uniewaznienie ...cos jescze
    Od: "margolcia" <z...@i...pl>

    czy moze mi ktos to zinterpretowac? (chodzi o prawo koscielne)
    czy malzenstwo stron jest niewazne z tytułu:
    1. pozornej zgody pozwanej (kan.1101 KPK)
    2. niezdolnosci po stronie pozwanej do przyjecia i wypelnienia istotnych
    obowiazkow malzenskich z przyczyn natury psychicznej (kan.1095 n. 3 KPK)
    3. braku rozeznania oceniajacego co do praw i obowiazkow wzajemnie w
    malzenstwie przyjmowanych i przekazywanych po stronie pozwanej

    bede wdzieczna za interpretacje kazdego z punktow..
    pozdrawiam
    margolcia

  • 2. Data: 2003-10-31 16:58:41
    Temat: Re: uniewaznienie ...cos jescze
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "margolcia" <z...@i...pl> wrote in message
    > czy moze mi ktos to zinterpretowac? (chodzi o prawo koscielne)
    > czy malzenstwo stron jest niewazne z tytułu:
    > 1. pozornej zgody pozwanej (kan.1101 KPK)
    Tego nie wiem. Całkiem możliwe, że chodzi o wymuszenie zgody.

    > 2. niezdolnosci po stronie pozwanej do przyjecia i wypelnienia istotnych
    > obowiazkow malzenskich z przyczyn natury psychicznej (kan.1095 n. 3 KPK)
    chorba psychiczna, która istniała przed ślubem, a którą druga strona
    ukrywała.

    > 3. braku rozeznania oceniajacego co do praw i obowiazkow wzajemnie w
    > malzenstwie przyjmowanych i przekazywanych po stronie pozwanej

    Ta druga strona uważa, że nie chce mieć dzieci, nie chce razem mieszkać itp,
    bo uważa, że to nie należy do jej obowiązków wynikających z małżeństwa.

    > bede wdzieczna za interpretacje kazdego z punktow..
    > pozdrawiam
    > margolcia

    Pamiętaj, że wejdą ci do łóżka dopytując o szczegóły, to może nie być
    przyjemne. Nastaw się psychicznie.