  • 1. Data: 2010-12-27 21:18:09
    Temat: umwa kupna - sprzedazy auta
    Od: "Doby" <l...@a...pl>

    Witam,
    chce kupic auto od osob. fiz. na kredyt z banku

    czy w umowie moge zawrzec pkt:

    "
    §5

    W przypadku braku wpłaty kwoty określonej w §3 i §4 niniejszej umowy do dnia
    12.01.2011 Sprzedający zobowiązuje się do zwrotu w terminie do 7 dni,
    wszystkich wpłat, których Kupujący dokonał na rachunek bankowy
    Sprzedającego, a umowa zostaje automatycznie anulowana.

    "

    prodecdura jest taka:
    -bank przyznaje kredyt
    -ja rejestruje auto
    -bank jak widzi wpis w dow.rej. to wyplaca kase

    taka klauzula w umowie - gdyby bank zbyt dlugo zwlekal,

    Pytanie - czy nie ma tu bubla prawnego
    czy Wydzial Kominikacji nie zakwestionuje takiego zapisu...

    Pozdrawiam,
    D.

  • 2. Data: 2010-12-28 16:10:39
    Temat: Re: umwa kupna - sprzedazy auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2010, Doby wrote:

> [...]
    > wszystkich wpłat, których Kupujący dokonał na rachunek bankowy
    > Sprzedającego, a umowa zostaje automatycznie anulowana.

    Takie cóś nazywa się "warunkiem" i jest dopuszczalne w większości umów.
    Umowa sprzedaży rzeczy ruchomej może być warunkowa, a przepis art.598 KC:
    _117.html
    BTW: *koniecznie PRZECZYTAJ* ten i następne artykuły!
    ...wręcz ustanawia taki "default" ("w razie wątpliwości").

    Rozważyłbym, czy by nie spróbować zapisać tego "prawidłowo" - znaczy
    posługując się prawnie określonym pojęciem "warunku" właśnie.

    > prodecdura jest taka:
    > -bank przyznaje kredyt
    > -ja rejestruje auto
    > -bank jak widzi wpis w dow.rej. to wyplaca kase
    >

    > taka klauzula w umowie - gdyby bank zbyt dlugo zwlekal,

    Jeszcze trzeba mieć jasność, jak zarejestrować samochód, nie będąc
    jego właścicielem; obawiam się, że przerejestrowanie będzie dopiero
    możliwe *PO* wykonaniu umowy sprzedaży!
    Jak to jest w przypadku zakupu samochodu przewłaszczonego na
    bank udzielający kredytu - chyba ten bank jest wpisany do DR?

    > Pytanie - czy nie ma tu bubla prawnego
    > czy Wydzial Kominikacji nie zakwestionuje takiego zapisu...

    Dla mnie nieporozumieniem jest włączenie rejestracji jako
    elementu umowy - skoro rejestracja ma nastąpić *po* przeniesieniu
    własności.
    Możesz objaśnić "o co chodzi"?

    pzdr, Gotfryd