  • 1. Data: 2011-12-09 15:49:13
    Temat: umowa zawarta poza lokalem - 10 dni na odstąpienie
    Od: "dr_indy" <d...@w...pl>

    Witam,

    dziś opacznie (w samochodzie agenta na "mieście") podpisałem umowę
    pośrednictwa nieruchomości.
    Czy taka umowa podlega odstąpieniu w ciągu 10 dni?
    Na:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=75
    czytam:
    Art. 5. Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:

    1) o charakterze ciągłym lub okresowym, zawieranych na podstawie oferty
    sprzedaży lub przez odwołanie się do ogłoszeń, reklam, cenników i innych
    informacji skierowanych do ogółu albo do poszczególnych osób, jeżeli
    konsument mógł uprzednio zapoznać się z treścią otrzymanej oferty lub
    informacji pod nieobecność drugiej strony umowy, a zarazem w tej ofercie lub
    informacji, jak i w umowie zastrzeżono prawo konsumenta do odstąpienia od
    umowy w terminie dziesięciu dni od dnia jej zawarcia,
    5) dotyczących nieruchomości, z wyłączeniem usług remontowych,

    czy powyższe szczególnie pkt. 5 wyklucza, czy też dotyczy "czegoś" innego
    związanego z nieruchomościami?

    --
    dr_indy

  • 2. Data: 2011-12-09 16:40:12
    Od: "dr_indy" <d...@w...pl>

    Doczytałem w necie - nie.
    Są wyroki sądowe w tej sprawie.

    pozdr.

    --
    dr_indy

  • 3. Data: 2011-12-10 05:55:40
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > dziś opacznie (w samochodzie agenta na "mieście") podpisałem umowę
    > pośrednictwa nieruchomości.
    > Czy taka umowa podlega odstąpieniu w ciągu 10 dni?

    spodobalo sie mieszkanko, ktore agent oferowal i chcesz sie go pozbyc? :)
    jesli jest inaczej to przeciez umowe mozna wypowiedziec?!

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2011-12-10 12:10:49
    Od: "dr_indy" <d...@w...pl>

    > spodobalo sie mieszkanko, ktore agent oferowal i chcesz sie go pozbyc? :)
    może trudno w to uwierzyć, ale nie i nie mam zamiaru wchodzic pomiedzy
    agenta i właściciela;

  • 5. Data: 2011-12-12 09:18:30
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Osobiście uważam, że w KC powinien być zapis,
    że każdą umowę można anulować w ciągu 7 dni
    chyba, że strony zdecydują inaczej.

    Zwałaszcza u nas gdzie niejednokrotnie firmy
    nie chcą dawać umów do przeczytania w domu
    i to w dodatku w takim nieduczonym prawnie
    społeczeństwie.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2011-12-12 11:41:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-12 10:18, NKAB - pisze:
> [...]
    >
    > Zwałaszcza u nas gdzie niejednokrotnie firmy
    > nie chcą dawać umów do przeczytania w domu
    > i to w dodatku w takim nieduczonym prawnie

    Ale bzdura. Czyli każda umowa będzie miała klauzulę, w której strony
    będą decydować o braku możliwości jej rozwiązania w ciągu 7 dni.
    Nieczytaniu umów przez klientów to nic nie zaradzi.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-12-12 16:20:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Zwałaszcza u nas gdzie niejednokrotnie firmy
    > nie chcą dawać umów do przeczytania w domu
    > i to w dodatku w takim nieduczonym prawnie

    Dokładnie. Często to zwykłe oszustwa są które tylko ciężko wykazać.

  • 8. Data: 2011-12-12 16:22:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale bzdura. Czyli każda umowa będzie miała klauzulę, w której strony będą
    > decydować o braku możliwości jej rozwiązania w ciągu 7 dni. Nieczytaniu
    > umów przez klientów to nic nie zaradzi.

    "Zdecydują" to nie znaczy zawsze to samo. Możesz po prostu nie skorzystać z
    możliwości anulowania.