    From: "Andrzej" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa przedwstępna na nieruchomość
    Date: Sat, 28 Feb 2004 15:47:26 +0100

    czy taka umowa musi być potwierdzona notarialnie ?

    Układ jest taki:

    Umawiam się ze zbywcą na podstawie umowy pomiędzy nami iż ja mu sprzedaje
    mieszkania na raty. Po spłaceniu całej należności mieszkanie owo przechodzi
    na jego własność. Obecnie osoba ta płaci mi raty miesięczne i zgodziła się
    na taki układ (bliski przyjaciel rodziny mojej).

    1.Wobec tego czy potrzeba tutaj notariusza fazie takiej umowy wstępnej.
    2. Czy po spisaniu takiej umowy wstępnej, nabywca włada nieruchomością ?
    3. Czy jeśli popełniam błąd w rozumowaniu to jaki i jak zrobić, aby taka
    umowa była wiążąca prawie. Bo między nami jest wszystko w porządku, on nie
    obawia się, że go oszukam.
    4. Kupujący mieszka tam już 5 lat i niedługo kończy się spłacanie rat.
    5. Jak to wygląda jeśli chodzi o własność i władanie nieruchomością.

    Pozdrawiam

    Andrzej