  • 1. Data: 2008-12-17 14:15:47
    Temat: umowa okresowa a upadłość pracodawcy
    Od: " " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam
    mam następujące pytanie: mam umowę o pracę na czas okreslony, z 6
    miesiecznym terminem wypowiedzenia, wiem, że w przypadku ogłoszenia
    upadłości ta umowa, jako umowa okresowa, może zostać rozwiązana z
    zachowaniem 2 tygodniowego terminu wypowiedzenia; a co jeśli to ja wypowiem
    umowę jako pierwszy? co będzie ważniejsze? mój 6 miesięczny termin czy
    złożone juz po moim wypowiedzeniu oświadczenie pracodawcy że rozwiązauje
    umowe za 2 tyg. okresem wypowiedzenia?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-20 16:34:07
    Temat: Re: umowa okresowa a upadłość pracodawcy
    Od: " " <v...@W...gazeta.pl>

    podbijam

  • 3. Data: 2008-12-20 21:39:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2008, wrote:

    > podbijam

    IMVHO - pracownik w okresie wypowiedzenia pozostaje pracownikiem.
    Oznaczać to powinno, że już wypowiedzianą umowę o pracę można
    odrębnie wypowiedzieć - niejako "drugi raz".
    W KP nie ma zakazu wypowiadania już wypowiedzianej umowy :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-12-29 10:18:57
    Od: " " <v...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > odrębnie wypowiedzieć - niejako "drugi raz".
    > W KP nie ma zakazu wypowiadania już wypowiedzianej umowy :D

    .. czyli gdyby do firmy zawitał syndyk i napierw wypowiedział mi umowę
    zgodnie z obowiązującym okresem wypowiedzenia a potem zmienił zdanie to
    mógłby mi skrócić ten okres wypowiedzenia do 2 tygodni??? strasznie bez
    sensu; może ktoś z Was wie jak sądy, w tym Sąd Najwyższy, podchodzą do tego
    typu spraw?

  • 5. Data: 2008-12-30 02:11:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2008, wrote:

> [...]
    > zgodnie z obowiązującym okresem wypowiedzenia a potem zmienił zdanie to
    > mógłby mi skrócić ten okres wypowiedzenia do 2 tygodni??? strasznie bez

    A jaką stratę byś poniósł w porównaniu do przypadku, kiedy najpierw
    by nie robił nic, a potem przywalił z grubej rury "2 tygodnie"?
    Wcześniejsze "normalne" wypowiedzenie nie działa przecież wtedy
    "na niekorzyść" pracownika.

    pzdr, Gotfryd