  • 1. Data: 2002-11-24 18:35:49
    Temat: umowa o pracę - zakaz pracy u konkurencji po odejściu z firmy
    Od: "Carpe Diem!" <q...@N...o2.pl>

    witam wszystkich serdecznie,

    jak się mam klauzula o zakazie pracy u konkurencji po odejściu z firmy
    (wpisana do umowy o pracę) do obowiązującego prawa.
    słyszałem, że jeśli firma nie oferuje rekompensaty w czasie pozostawania bez
    zatrudnienia to taka klauzula nie ma mocy???

    czy to prawda?
    czy można to jakoś obejść??

  • 2. Data: 2002-11-26 22:19:54
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Carpe Diem!" <q...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    > witam wszystkich serdecznie,
    >
    > czy to prawda?

    Owszem. Artykuł 101.1 Kodeksu Pracy. No chyba, ze ta nowela coś zmieniła,
    ale o ile pamietam, to nie.

    > czy można to jakoś obejść??

    W sensie co - nie chcesz płacić a jednoczesnie chcesz zakazać pracownikowi
    pracy u konkurencji? Oj nieładnie....

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2002-11-27 20:43:13
    Od: "Carpe Diem!" <q...@N...o2.pl>

    "Depilator" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > W sensie co - nie chcesz płacić a jednoczesnie chcesz zakazać pracownikowi
    > pracy u konkurencji? Oj nieładnie....

    nie do końca - mam coś takiego w umowie o pracę (zakaz pracy u konkurencji
    przez trzy lata) ale nie ma tam ani słowa o pieniądzach za powstrzymywanie
    się od takiej pracy
    i teraz pytanie - czy mogę to zignorować i zatrudnić się u konkurencji czy
    nie??
    jakie są konsekwencje?

  • 4. Data: 2002-11-27 20:49:02
    Od: "Carpe Diem!" <q...@N...o2.pl>

  • 5. Data: 2002-11-28 13:54:10
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > się od takiej pracy
    > i teraz pytanie - czy mogę to zignorować i zatrudnić się u konkurencji czy

    Możesz.

    > jakie są konsekwencje?

    Mogą Ci skoczyć. ;-) Nawet zakaz konkurecji _podczas_ pracy wymaga odrebnej
    umowy. A po ustaniu stosunku - wyłacania odszkodowania w wysokości 25%
    wynagrodzenia. Jeśli nie płacą to zobowiązanie po stronie pracownika wygasa
    ex lege.

    Depi.