  • Data: 2007-04-11 07:04:24
    Temat: umowa o dzieło z licencją
    Od: nn3dx <n...@o...pl.usun.to> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Czy tak skonstruowana umowa jest poprawna? Czy podlega pod KUP 50%?
    (jeśli nie, to co trzeba dodać)

    Wg mnie dzieło podlega pod KUP 50% ze względu na prawa autorskie
    (pdof art. 22 ust. 9 pkt. 3), tylko jak to odpowiednio udokumentować do US?

    Warszawa, 01.04.2007 r.

    UMOWA O DZIEŁO nr xx/2007

    pomiędzy:
    imię, nazwisko
    adres
    NIP: nip
    Numer dowodu osobistego: nr
    zwanym dalej Wykonawcą

    a:
    firma
    adres
    NIP: nip
    zwanym dalej Zamawiającym

    §1
    1.Zamawiający zamawia wykonanie, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać
    dzieło polegające na: zaprojektowaniu i wykonaniu szaty graficznej do
    strony internetowej XXX.
    2.Wykonawca wykona dzieło osobiście.
    3.Wykonawca zobowiązuje się do ukończenia dzieła do dnia 30.04.2007 r.

    §2
    Odbiór dzieła nastąpi w siedzibie Zamawiającego.

    §3
    1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania dzieła wolnego od wad prawnych.
    2. Wykonawca udziela Zamawiającemu nieograniczonej w czasie licencji na
    korzystanie z przedmiotu niniejszej umowy w zakresie działalności
    Zamawiającego, a w szczególności upoważnia go do użycia projektu lub
    jego części do wykonania strony internetowej lub innej prezentacji
    multimedialnej lub innej formy reklamy i odsprzedaży osobom trzecim.
    §4
    1. Wykonawcy za wykonane dzieło i udzielenie licencji przysługuje
    jednorazowe wynagrodzenie w wysokości XXX zł (słownie: XXX) z którego
    Zamawiający dokona stosownych potrąceń, zgodnie z przepisami ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych.
    2. Wynagrodzenie zostanie przekazane na wskazany przez Wykonawcę
    rachunek bankowy w ciągu 15 dni od dnia wystawienia rachunku przez
    Wykonawcę.

    §5
    Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem
    nieważności.

    §6
    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.

    podpis Zamawiającego podpis Wykonawcy

    A do tego taki rachunek

    Warszawa, 30.04.2007 r.

    imię i nazwisko
    adres
    NIP: nip
    US: Pierwszy Urząd Skarbowy

    RACHUNEK
    ORYGINAŁ

    za wykonanie umowy o dzieło nr xx/2007 z dnia 01.04.2007 r.
    na kwotę XXX zł (słownie: XXX)

    dla:
    firma
    adres
    NIP: nip

    Wynagrodzenie brutto: ..................... (100%)
    Koszty uzyskania przychodu: ........... (50%)
    Dochód do opodatkowania ............... (50%)
    Zaliczka podatku dochodowego ........ (19% * 50%)

    Wynagrodzenie proszę przekazać na mój rachunek bankowy w "banku":

    Termin płatności: 15 dni.

    Oświadczam, że wykonane przeze mnie prace są chronione prawem autorskim
    o którym mowa w ustawie o prawie autorskim w związku z powyższym
    przysługują mi koszty uzyskania przychodu w wysokości 50% zgodnie z art.
    22 ust. 9 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Stwierdzam, iż wszystkie prace wykonałem osobiście.

    podpis wykonawcy