  • 1. Data: 2002-09-03 15:21:48
    Temat: umowa darowizny
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Witam szanownych Grupowiczow i od razu pytanko:

    Umowa darowizny spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu wymaga formy:
    a. aktu notarialnego
    b. pisemnej pod rygorem niewaznosci
    c. zwyklej formy pisemnej, jezeli doszlo do wydania lokalu obdarowanemu

    (mozliwe kila poprawnych odpowiedz)

    Na pierwszy rzut oka odpowiedz a jest poprawna, ale moje watpliwosci budzi
    art 890.1 k.c. Oswiadczenie darczyncy powinno byc zlozone w formie aktu
    notarialnego. Jednakze umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy
    staje sie wazna, jezeli przyrzeczone swiadczenie zostalo spelnione.

    prosze o komentarz

    TIA

    Pozdrawiam

    BAton

  • 2. Data: 2002-09-03 15:50:10
    Temat: Re: umowa darowizny
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Baton napisa_(a):
> [...]
    > notarialnego. Jednakze umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy
    > staje sie wazna, jezeli przyrzeczone swiadczenie zostalo spelnione.

    Wydaje mi się, że art.223 par.5 prawa spółdzielczego jest przepisem
    szczególnym wobec art.890 kc a więc akt notarialny. A jeśli nie to
    możliwa jest też odpowiedź d: jeżeli doszło do wydania lokalu w ogóle
    nie jest konieczna forma pisemna

    KG