  • 1. Data: 2006-02-09 14:26:19
    Temat: umieszcznie w Krajowym rejestrze długów
    Od: "Rysiek" <r...@i...pl>

    Witam, proszę o pomoc w nastepjącej sprawie. Byłem abonentem prywatnej sieci
    internetowej (legalnej) - po pewnym czasie z uwagi na niską jakość, częste
    braki połączenia itp. nie płaciłem pełnej kwoty abonamentu miesięcznego lecz
    mniejszą - oczywiście parokrotnie wcześniej pisemnie jak też telefonicznie
    zgłaszałem problemy właścicielowi. Na żadne moje reklamacje nie reagował.
    Mając tego dość z końcem roku wypowiedziałem mu umowę, dzisiaj otrzymałem
    wezwanie do uregulowania zaległości, z zagrożeniem, że w przypadku nie
    uregulowania informacja o zobowiązaniu zostanie przekazana do Krajowego
    Rejestru Długów. Mam więc pytanie czy bez wyroku sądowego może to uczynić.
    Nie ukrywam, iż przed sądem jestem w stanie wykazać jego zaniedbania
    (zawiedzionych klientów tej usługi w moim mieście jest kilkudziesięciu), a
    teraz obawiam się, że "głupi wpis" pozbawi mnie możliwości korzystania z
    kredytów. A tak przy okazji kwota zaległości to 250 zł, i nie chodzi mi tu o
    jej wysokość lecz o zasadę i niesolidność usługodawcy.
    z poważaniem Rysiek

  • 2. Data: 2006-02-09 15:14:10
    Temat: Re: umieszcznie w Krajowym rejestrze długów
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 15:26:19 +0100, Rysiek napisał(a):

> [...]
    > kredytów. A tak przy okazji kwota zaległości to 250 zł, i nie chodzi mi tu o
    > jej wysokość lecz o zasadę i niesolidność usługodawcy.

    Jest ustawa o wymianie informacji gospodarczych (czy coś takiego, nie
    pamiętam, piszę ad hoc) i dopuszcza ona taką możliwość. Przepisy jej są
    jednak bardzo kontrowersyjne i ich konstytucyjność budzi wątpliwości.