  • 1. Data: 2006-06-29 20:04:36
    Temat: ubezpieczenie niemieckie wwożonego samochodu
    Od: piotrek <t...@o...pl>

    witam, być może NTG, ale szukam konkretów, a nie domniemywań -

    kupiłem samochód w niemczech, mam ubezpieczenie niemieckie (OC) ważne do
    końca lipca br., tablice niemieckie ważne do 28 czerwca, polski przegląd
    ważny do końca roku, złożone dokumenty w izbie celnej. Izba celna nie jest
    w stanie wydać wszystkich dokumentów pozwalających na rejestrację samochodu
    w Polsce do końca ważności tablic. Czy po dniu 28 czerwca nadal będę mógł
    się poruszać po drogach polski bez narażania się na zholowanie pojazdu. Czy
    niemieckie OC jest ważne w Polsce ?

    Konkretnie - jakie przepisy to regulują ?

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2006-06-29 20:08:03
    Od: "Wojciech Wrona" <v...@r...pl>

    Użytkownik "piotrek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > niemieckie OC jest ważne w Polsce ?
    >
    > Konkretnie - jakie przepisy to regulują ?

    udaj sie do jakiejkolwiek firmy ubezpieczeniowej i wykup normalne
    ubezpieczenie na rok, jak dostaniesz polskie blachy to idz do nich jeszcze
    raz w celu przepisania ubezpieczenia.

    pozdrawiam, wojtek

  • 3. Data: 2006-06-29 23:26:14
    Od: "[helion.pl] Karol Przeliorz" <k...@g...com>

    piotrek napisał(a):
    Czy po dniu 28 czerwca nadal będę mógł
    > się poruszać po drogach polski bez narażania się na zholowanie pojazdu. Czy
    > niemieckie OC jest ważne w Polsce ?
    >
    > Konkretnie - jakie przepisy to regulują ?

    Witam,

    Po 28 czerwca samochod nie bedzie w ogole zarejestrowany, a wiec pomimo
    zawartej umowy ubezpieczenia OC w PL nie bedziesz mogl nim jezdzic,

    Prawo o ruchu drogowym, art 71
    Art. 71. 1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu
    samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru lub przyczepy jest
    dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy
    pojazdów, o których mowa w ust. 3.
    2. Pojazdy określone w ust. 1 są dopuszczone do ruchu, jeżeli
    odpowiadają warunkom określonym w art. 66 oraz są zarejestrowane i
    zaopatrzone w zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, a w
    przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, w
    nalepkę kontrolną.

    Twoj samocho 29.06 nie bedzie mial juz zalegalizowanych tablic:(

    pozdrawiam
    kp