  • 1. Data: 2010-06-08 19:48:39
    Temat: terminologia prawnicza - rękojmia, sprzedaż konsumencka itp.
    Od: Adam Czarnecki <a...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Wyjaśnijcie mi proszę, bo gubię się w terminologii prawniczej, kiedy
    stosuje się Art. 556-581 K.C. a kiedy Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej?

    Czy w przypadku, gdy jeden pan sprzeda coś drugiemu panu, czyli mamy
    umowę sprzedaży (np. samochód) pomiędzy dwiema osobami fizycznymi,
    stosuje się Art. 556-581 KC. Czy tak?

    Natomiast jeżeli mamy transakcję pomiędzy przedsiębiorcą a osobą
    fizyczną (czyli konsumentem) to stosuje się Ustawę o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej. Czy tak?

    Pozdrawiam,
    AC.

  • 2. Data: 2010-06-08 20:23:21
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-06-2010 21:48, Adam Czarnecki pisze:
> [...]
    > fizyczną (czyli konsumentem) to stosuje się Ustawę o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej. Czy tak?

    A poszukasz sobie? Pisałem o tym na grupie nie dalej niż w ciągu
    ostatniego miesiąca.

    --
    .B:artek.