  • 221. Data: 2009-11-28 20:45:30
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Smok Eustachy bredzi:

    > 3. Sprawa nie dotyczy swego czasu tylko obecnego, a teraz to mord w
    > oczach to masz co najwyżej Ty.

    Przestań patrzeć w to swoje lustro!

  • 222. Data: 2009-11-28 22:08:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-11-2009 o 21:40:57 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > To prawo nie mogłoby w ogóle istnieć, bo ktoś może mieć światopogląd
    > pozwalający np. na zabijanie ludzi wg. własnego widzimisię (jak to robią
    > fundamentaliści religijni dowolnego wyznania).

    Abstrahując od waszej jatki, właśnie dotarłeś do sedna - państwo
    neutralne światopoglądowo musiałoby uchwalić ustawę o uchyleniu wszystkich
    ustaw, bo każda ustawa jest wyrażeniem jakiegoś światopoglądu a więc
    przeczy neutralności światopoglądowej państwa.

    --
    Tomek

  • 223. Data: 2009-11-28 22:24:45
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 28 Nov 2009 13:35:38 +0100, Smok Eustachy napisał(a):

    > 1. Popierwsze żeby była plemienna musi byc plemiono.
    A co to jest plemiono?
    > 2. Musi być co do tego consensus społeczny.
    > 3. Sprawa nie dotyczy swego czasu tylko obecnego,
    ATSD to gratulacje, prawie nie czuć że język polski nie jest Twoim
    ojczystym - te drobne potknięcia typu 'swego czasu' zdarzają się nawet
    Polakom, w tym języku wychowywanym.

    --
    pozdro
    poreba

  • 224. Data: 2009-11-28 22:34:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek pisze:

> [...]
    > ustaw, bo każda ustawa jest wyrażeniem jakiegoś światopoglądu a więc
    > przeczy neutralności światopoglądowej państwa.

    Nie zrozumiałeś.

    Zadaniem prawa jest pilnować, aby wolność każdego człowieka była
    ograniczona wyłącznie wolnością każdego innego człowieka (oraz
    potrzebami państwa - podatki, ochrona przyrody itepe).

    Nie narusza to neutralności światopoglądowej państwa - w przeciwieństwie
    do np. stawiania symboli jednej konkretnej religii na pozycji
    uprzywilejowanej (tj. równej z symboliką tegoż państwa) czy też
    promowania z państwowej kiesy mitologii danej religii i stawiania jej na
    równi z nauką (i to na poziomie nauczania podstawowego). Dalszym krokiem
    jest ograniczanie wolności ludzi nie tylko wg. powyższych zasad, ale
    także wg. zasad opartych na owej mitologii czy innym suficie astralnym.

    Naruszanie tej zasady skutkuje patologiami. Patrz: Afganistan pod
    rządami "Talibów".

  • 225. Data: 2009-11-28 23:28:34
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    /..../
    > Nie zrozumiałeś.
    >
    > Zadaniem prawa jest pilnować, aby wolność każdego człowieka była
    > ograniczona wyłącznie wolnością każdego innego człowieka (oraz
    > potrzebami państwa - podatki, ochrona przyrody itepe).

    Powyższe jest emanacją pewnego konkretnego światopoglądu. Neutralność
    światopoglądu polega na tym, że musisz się dystansowac od każdego
    jednego, w tym od tego też.

    Ileż można <ściana>

  • 226. Data: 2009-11-28 23:32:20
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    /.../

    > To prawo nie mogłoby w ogóle istnieć, bo ktoś może mieć światopogląd
    > pozwalający np. na zabijanie ludzi wg. własnego widzimisię (jak to robią
    > fundamentaliści religijni dowolnego wyznania).

    Według własnego uznania to ateiści tylko. Spytaj się Piotrowskiego z
    Pietruszką jak to z tym zabijaniem jest.

    > Mojej furii? Gdzie?

    Tu.

    W którym miejscu? Chyba siedzisz przed lustrem,
    > drogi fundziaku, i przypadkiem ujrzałeś swoją wykrzywioną "świętym"
    > gniewem gębę ;)

    I jest przykład.

  • 227. Data: 2009-11-28 23:38:48
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Nie zrozumiałeś.
    >
    > Zadaniem prawa jest pilnować, aby wolność każdego człowieka była
    > ograniczona wyłącznie wolnością każdego innego człowieka (oraz
    > potrzebami państwa - podatki, ochrona przyrody itepe).

    No to spróbujmy rozwinąć troszke powyższe stwierdzenie dla
    państwo neutralnego światopoglądowo (załóżmy że istnieje) :

    "Zadaniem prawa jest pilnować, aby wolność każdego człowieka była
    ograniczona wyłącznie wolnością każdego innego człowieka oraz
    potrzebami państwa - podatki, ochrona przyrody, sport, budowa świątyń KK,
    zapewniene
    edukacji i utrzymania kapłanów KK, przedszkola, szkoły, bezpłatne hotdogi
    na śniadanie,...."

    Ja nic nie zmieniłem, tylko te itepe trochę rozwinąłem o bezsporne kwestie
    potrzeb państwa - i
    się teraz pewnie komuś to nie spodoba.

    A może zostawimy jedynie fragment: "Zadaniem prawa jest
    pilnować, aby wolność każdego człowieka była ograniczona wyłącznie
    wolnością każdego innego człowieka"
    - chm tylko co to jest "wolność" - robienie czego tylko się chce? to czy
    wolno zabijać jak się zachce?
    a może wolność to prawo do zdobywania jedzenia albo ubrania? - czy to
    usprawiedliwia kradzierz?

    Jeśli nie, to już nasza wolność nie jest taka prosta - trzeba znów ją
    ograniczyć, ale kto ma narzucić
    ograniczenia - jeśli KK to sie komuś nie spodoba, jeśli inny to też sie
    komuś nie spodoba bo tam
    będzie jakiś światopogląd (świato-pogląd ->czyli już własne zdanie)

    Więc albo jest wolność absolutna i nieograniczona żadną ustawą albo jakiś
    światopogląd ogranicza
    wolność absolutną co podkreślił Tomek.

  • 228. Data: 2009-11-28 23:39:22
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    /.../

    > Kłamiesz. Jak każdy fundziak.

    No to ilu _chce_ chodzić na etykę i gdzie są te salki, do których
    uczęszczają na tajne komplety etyczne???

    Problem z etyką jest taki, że żadnemu się nie chce chodzić.
    A żeby coś zorganizować, to już w ogóle. Zrobić zrzutę, kupić cegły,
    pustaki cement i postawić Centrum Nauczania Etycznego gdzie młódź
    spragniona mogłaby zaczerpnąć z krynicy wiedzy.

    > Ja wiem, że "faceci w czerni" (i w sukienkach) mają pewną, hmm,
    > skłonność do przedszkolaków, ale że to przechodzi na podległych im
    > cywilów to jeszcze nie słyszałem... Jesteś pierwszy?

    Idz sprawdz kto gumy rozdaje dzieciakom i przestań się ośmieszać.

    /.../
    > Wrak gruntów... Ciekawa koncepcja.

    Oddaj te co były i po problemie.

  • 229. Data: 2009-11-29 11:59:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt pisze:

> [...]
    > zapewniene
    > edukacji i utrzymania kapłanów KK, przedszkola, szkoły, bezpłatne hotdogi

    To już nie jest neutralność, tylko sponsorowanie jednej konkretnej religii.

> [...]
    > wolno zabijać jak się zachce?
    > a może wolność to prawo do zdobywania jedzenia albo ubrania? - czy to

    Twoja umiejętność czytania jest jeszcze gorsza, niż pisania (ortografia!!!).

    Przecież to oczywiste (dla osoby zdolnej do logicznego myślenia) że
    zabicie czy obrabowanie kogoś to bezpośredni zamach na jego wolność!

  • 230. Data: 2009-11-29 12:01:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Smok Eustachy pisze:

    [ciach]

    > Idz sprawdz kto gumy rozdaje dzieciakom i przestań się ośmieszać.

    Tia, w przedszkolach... Idź się leczyć.

    > /.../
    >
    > Oddaj te co były i po problemie.

    Primo: dlaczego JA mam oddać? Nie ja zabrałem.
    Secundo: zostały oddane.... i jeszcze dużo dodatkowych.